• وبلاگ : كانون مطالعاتي خانه توانگري
  • يادداشت : سير تاريخي رابطه دختران و پدران
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    جالبه.كاشكي فقط تو لباس پوشيدن خلاصه ميشد.سفر به آينده اين جور جاها به درد مي خوره!

    من و بابام.تو هيچ كدوم اينا نيستيم و اين كار رو سخت ميكنه.به قول دوست بابام:اون يك دموكرات جباره

    آقاي دكتر خيلي عالي بود. ممنون. يك مطلب جدي هم من پيدا كردم

    دغدغه دختران نوجوان اين است كه علاوه بر جسمشان، افكار و احساسات آنها نيز مورد تحسين قرار گيرد. پدران در اين مرحله نقش مهم و منحصر به فردي را بازي مي كنند. اكثر مردان وقتي به طور ناگهاني متوجه مي شوند دختر كوچكشان به زني زيبا و جوان بدل شده است، در ابتدا يكه مي خورند. تحسين جذابيت دختران توسط پدر بسيار مهم است چرا كه به ديد مناسب دختران نسبت به خود كمك مي كند.

    بعضي از مردان اعتقاد دارند، آگاهي از وضعيت جنسي دخترشان به نوعي نابهنجار يا اشتباه است اما در حقيقت اين قضيه امري صحيح و عادي است. وقتي پدري همزمان با لذت بردن از شخصيت دخترش،

    جنسيت او را نيز تصديق كند، مي تواند به او كمك كند تا به خودش افتخار نمايد.

    بعضي از والدين در مورد رفتار دختران نوجوان با پدرشان و اينكه در بعضي از اوقات ممكن است عشوه گر، محرك و يا حتي بسيار دلفريب به نظر رسند، نگران هستند.

    تفاوت در نوع نگاهي است كه بيننده دارد. مثلا" وقتي دختر كوچكي روي زانوي پدرش مي نشيند، او را در آغوش گرفته و شروع به قلقلك دادن او مي كند، همه تصور مي كنند كه او دختري بازيگوش و مهربان است. اما اگر همان دختر كوچك كه به دختر جواني تبديل شده است، اين كار را انجام دهد، ممكن است اين عمل از ديد ديگران حركتي جنسي به حساب آيد. او به هيچ وجه چنين منظوري ندارد! در ذهنش او هنوز

    همان دختر كوچولوي پدرش است. اگر با او به گونه اي رفتار كنيد كه در حال انجام كاري شرم آور يا اشتباه است، تنها او را گيج، سردرگم و ناراحت خواهيد كرد.

    با توجه به نوع مدي كه در بين جوانان وجود دارد، اگر دختري نوجوان در خانه يا مهماني لباس نيمه عريان و نامناسب بپوشد و يا در طي گردش هاي خانوادگي با عشوه راه برود، پدر و مادر او آشفته و ناراحت مي شوند.

    ايجاد محدوديت در اين زمينه نه تنها براي راحتي خود دختران نوجوان اهميت دارد بلكه به دختران كمك مي كند تا درك درستي از خودشان پيدا كرده و به اين قضيه كه ديگر بزرگ شده اند توجه كنند. علاوه براين، از آنجاييكه ساير مردان به آنها به ديد يك بزرگسال مي نگرند، آگاهي دختران از تأثيري كه بر روي ديگران دارند، بسيار مهم است. اين موضوع به طور بالقوه موضوعي خجالت آور براي نوجوانان و والدينشان است.

    اگر به دخترتان با لحني تنفرآور و عصباني بگوييد بايد لباس مناسب تري بپوشد يا رفتارش را با پدرش تغيير دهد، ممكن است او احساس كند به خاطر جنسيتش بايد خجالت بكشد. بزرگ شدن دخترتان نبايد به اين معني باشد كه او آغوش پدر يا مهرباني و توجه او را از دست بدهد. با او آرام و مهربان برخورد كنيد!

    پدران در جدا كردن دختران از مادرانشان در حين دعوا، نقش بسيار مهمي را ايفا مي كنند. دختران در حين دعواها و اختلاف هايي كه مادرشان دارند، براي اينكه از پشتيباني پدرشان بهره مند شوند، به سوي او گرايش پيدا مي كنند. پدران مي توانند با همدلي و بدون اينكه طرف هيچكدام از آنها را بگيرند به از بين رفتن تنشها كمك كنند تا دوباره ارتباط مناسبي بين دختر و مادر برقرار شود.

    اشكالاتي كه در روابط دختر و پدر وجود دارد معمولا" باعث ايجاد اختلالاتي مانند اختلال در غذا خوردن دختران مي شود. نويسنده كتاب" تشنه پدر" مي گويد: توجه پدران به غذا خوردن دختران باعث مي شود

    اعتماد به نفس آنها بالا رود.

    پدران بايد دختران خود را به روشي متعادل مورد مهر و محبت خود قرار دهند. اين قضيه به دخترها كمك مي كند تا تغييرات جسمي خود را پذيرفته و در مواجهه با پسران اعتماد به نفس بيشتري پيدا كنند.

    اگر دختران از سوي پدر - كه مهمترين مرد در زندگي آنهاست- مورد تأييد قرار نگرفته و پذيرفته نشوند، به خود شك كرده، به سرزنش خود پرداخته و حتي افسرده مي شوند. از سوي ديگر ممكن است از روابط اجتماعي سر باز زده، گوشه گير شده، بي بند و بار رفتار كرده و يا اينكه در غذا خوردن آنها اختلال ايجاد شود.

    + ... 

    البته گويا قديما مي گفتن صلاح مملكت خويش خسروان دانند، نمي دونم چرا تحريفش كردم به كار

    و يه چيزه ديگرو هم يادم رفت بگم، جالب تر زمانيه كه كساني كه سال هاست تو كشورايي مثه كانادا و آمريكا و ... (مهد آزادي) زندگي كردن وقتي ميان ايران از طرز لباس پوشيدن اينجا تعجب مي كنن!!!

    يكيشون يه دفعه برگشته بود گفته بود چرا اينجا دخترا اينقدر سكسي لباس مي پوشن!!!؟؟؟

    + ... 
    مرسي ، جالب بود، فقط يه چيزيش مفهوم نبود و اون اين كه اصلا تو سال 1400 دخترا و خانوما اجازه دارند لباس بپوشند يا نه، همين الانش يه خورده كمتر مثه بقيه هستي يه جوري رفتار مي كنن كه انگار بايد توضيح بدي كه مثلا چرا شلوارت تا زانوت نيست و ... ، حالا خوبه آنچنان حجاب درست حسابي هم نداريم. البته خيالي نيست، به كسي كه آدم بدهكار نيست كه، و صلاح كار خويش هم خسروان دانند.
    + خواننده 

    سلام دكتر شيري عزيز

    قديما ميگفتن: خود كرده را تدبير نيست

    الان مي گن: خود كرده را تدبير نيست

    بعدها خواهندگفت : خود كرده راتدبير نيست

    .

    البته تدابير روانشناسي و جامعه شناسي هست ولي كو گوش باطن !
    + رايحه 

    فکر کنم من و بابام توي همون سال 1320 متوقف شديم . چي تجويز مي کنيد آقاي دکتر؟

    دکتر جان خييييلي باهال بود... دستت درست (: