سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

نویسنده : محمد رسولی -روان شناس بالینی 

الف) اسطوره هادس:

هادس در جهان زیرین ، در قلمرو مرگ حکومت می کرد. او ثروت بی شماری داشت، اما منزوی و گوشه گیر بود. هادس وقتی برای آمدن به جهان بالا، جهان زیرین را ترک می کرد، یک کلاه نامرئی بر سرش می گذاشت.

رومیان، هادس را با نام « Pluto » می شناسند.

ب) نظام کنترل عاطفی مردان هادس:

هادس نماد درد درونی ناشی از غم و غصه، سوگ وتنهایی است، و این بینشهای روان شناختی می تواند باعث شود تا ما این حالتهای روانی را مجدداً تجربه کنیم. 

ج) سایه مردان هادس:

یک اختلال عملکرد مرد هادس این است که ممکن است با احساسات عمیق با مردم پیوند و ارتباط برقرار کند، اما نمی تواند برای حرکت به سمت حالتهای بالاتر خودآگاهی به آنها کمک کند.     

د) مردان هادس از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

 Scorpio: تکیه زیاد بر روی اعتقادات عمیق خود

th House 8: مرگ و تغییر شکل عمده و اساسی

هادس اینگرام نوع شخصیت ندارد. 

ه) رابطه مردان هادس با زنان:

مردان هادس انگل (Vampire) هستند، اما آنها می توانند برای زنان نامرئی باشند. یک مرد هادس هنگام عشق بازی یا دوست بازی با زنان ممکن است خوب عمل کند. او ممکن است بیشتر خیالپردازی های پیچیده و عمیق جنسی داشته باشد تا روابط واقعی با زنان.

اگر مردان هادس تلاش کنند تا روابط واقعی با زنان بوجود آورند، زنان ممکن است آنها را سرزنش کنند. مردان هادس می توانند عمیقاً عاشق زنان شوند، متعهد باشند، روابط صادقانه و وفادارانه ای داشته باشند. 

 و) ازدواج مردان هادس:

 ازدواج می تواند مردان هادس را از انزوا و گوشه گیری بیرون بیاوردو آنها را وارد مشارکت های خانوادگی و اجتماعی نماید. مردان هادس به زنان برای تغییر کردن، فشار وارد می کنند. آنها همسرانشان را بدون قید و شرط دوست دارندو نسبت به همسر خود فرافکنی نمی کنند. آنها نیازهای همسرشان را در نظر گرفته و در تمام مراحل تغییر کردن، در میان دردهای روانی همسر، او را مورد توجه و حمایت خود قرار می دهند.

 درد روانی نشان دهنده آمادگی فرد برای رشد فردی است: 

در دنیای امروزی دردهای جسمی را از بین برده اند. ما دردهای روانی را احساس می کنیم که هیچ ارتباطی با دردهای جسمی ندارند. در جوامع پیشرفته مراحل رشد فردی ما دچار سردرگمی شده است. ما اکنون دردهای روانی را احساس می کنیم که هیچ رابطه مستقیمی با آنچه که ما برای رشد به آنها نیاز داریم ندارند.

دردهای روانی مانند: افسردگی، اضطراب، احساس گناه، نشان می دهند که ما آمادگی داریم تا برای رسیدن به بلوغ و پختگی، وارد یک مرحله جدید رشد فردی شویم.

 فرد به دردهای روانی به چند شکل پاسخ می دهد:

1) تسکین (Numbing) : با استفاده و مصرف الکل یا مشروبات الکلی، فلوکستین، « احساس خوب » روان شناختی، یا روشن کردن تلویزیون و ... 

2) خرید چیزهای تجملی(Buy Luxury) : خرید خانه، وسایل نو، جواهرات و زیور آلات، ماشین گران قیمت و ...

اما درد روانی شما به زودی بر می گردد و مجدداً این فرآیند برای شما تکرار می شود.

3) رفتار خود تخریبی(Self – destructive  behaviour) : هر چیزی که شما را به یاد خودتان و یا گذشته خودتان می اندازد دردهای روانی را برای شما بوجود می آورد ( مانند: همسر، شغل، همسایه ها ، محله، سرگرمی های قبلی و ...). شما سعی می کنید زندگی قبلی و گذشته خودتان را تخریب نموده و زندگی جدید و خوبی را برای خودتان بسازید. 


نوشته شده در پنج شنبه 87/7/11ساعت 7:44 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak