سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

 خانم فروزین تقوی نژاد فصل دیگری از کتاب  به سوی کامیابی رابینز را خلاصه کرده درباره توانگری و موفقیت 

 

dr shiri

 

فصل پنجم

هفت باور  نه چندان قابل قبول که در کمال تعجب ، موجب موفقیت می شود

"ذهن ما، خود جایگاهی است که در آن، وجود ما جهنم را به بهشت و بهشت را به جهنم بدل می سازد"   جان مولتون

باورشماره 1- هر حادثه دارای دلیل و مقصودی است که به مصلحت ما است. تمام افراد موفق توانایی غریبی دارند که در هر موقعیت به امکانات موجود و نتایجی که ممکن است از آن حاصل شود توجه کنند. هرچه عکس العمل محیط، منفی و مخرب باشد، آنها به امکانات فکر می کنند. آنها تصور می کنند که هر اتفاق دارای هدفی است و سرانجام می تواند به سود آنها تمام شود. عقیده دارند که در بطن هر بدبختی و حادثه ناخوشایند، دانه ای است که روزی ثمر خواهد داد و منافع بسیار ببارخواهد آورد. اعتقاد به محدودیت ها، انسان را محدود می کند.  اگر به امکان انجام امری ایمان قوی داشته باشید به ظن قوی به انجام آن موفق خواهید شد.

باورشماره 2- چیزی به نام شکست وجود ندارد. فقط نتایج موجودند. آنان که به بزرگی می رسند کسانی هستند که شکست برای آنها قابل درک نیست. پیروزمندان، رهبران، قدرتمندان، آنان که شخصاً نیرومندند، همه می دانند که هرگاه در کاری نتیجه دلخواه بدست نیامد، این خود، دستاوردی است. با استفاده از اطلاعات تازه، راه های محدودتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه باقی می ماند.اعتقاد به شکست، از راه های مسموم کردن ذهن است. وقتی در درون خود احساسات منفی داریم به جسم، نحوه تفکرو روحیات ما لطمه می خورد. بزرگترین عامل جلوگیرنده اغلب مردم ، ترس ا زشکست است. " اگر می دانستید که در هیچ کاری شکست نمی خورید چه می کردید؟"  اگر واقعاً ایمان داشتید که هرگز شکست نمی خورید قطعاٌ یک رشته کارهای تازه را آغاز می کردید و به نتایج قوی و مطلوب تازه ای می رسیدید. از هم اکنون به این نکته توجه کنید که چیزی به نام شکست وجود ندارد، آنچه هست نوعی نتیجه است. شما همیشه به نتیجه می رسید.اگر این نتیجه ها دلخواه شما نیستند، نحوه عمل را عوض کنید تا به نتایج تازه ای برسید.

باور شماره 3- مسئولیت هر اتفاقی را به گردن بگیرید. یکی دیگر از صفاتی که میان رهبران بزرگ و افراد موفق مشترک است این است که فکر می کنند دنیای خودشان را خودشان می سازند. افراد موفق گرایش به این عقیده دارند که هر چه اتفاق بیفتد، چه خوب و چه بد، آنها موجباتش را فراهم کرده اند. قبول مسئولیت یکی از بهترین معیارهای توانایی و بلوغ شخص است. بعلاوه این باور ، موجب پشتیبانی و تقویت باورهای دیگر می شود و بااعتقادات دیگر سیست بهم پیوسته نیرومندی تشکیل می دهد. اگر به شکست اعتقاد نداشته باشید و بدانید که حتماً به نتایج دلخواه خود می رسید، کافی است قبول مسئولیت کنید و بدانید که چیزی  را از دست نمی دهید و همه چیز را بدست می آورید. آنها که قبول مسئولیت کنند نیرومندند و آنان که از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند رو به ضغف می رنوند.

باورشماه 4- برای بهره بردن از چیزی شناخت کامل آن لازم نیست. بسیاری از مردان موفق معتدند برای اینکه چیزی را مورداستفاده قراردهند لزومی ندارد، همه چیز را درباره آن بدانند. آنها می دانند که چگونه از چیزهای موردنیاز بهره ببرند بی آنکه در بحر جزئیات دقیق آن فرو بروند. افراد موفق لزوماً از حیث علم و دانش سرآمد نیستند، آنها از آنچه می دانند، حداکثر استفاده را می برند و به اهداف خود می رسند.

باور شماره 5- بزرگترین سرمایه شما، دیگرانند. افرادی که به بهروزی رسیده اند،تقریباً بدون استثناء ، دارای حس قوی احترام و تحسین نسبت به دیگران می باشند. نسبت به افراد دیگر، احساس یگانگی ، اشتراک هدف و اتحاد می کنند. افراد موفق می دانند که یک فرد هرقدر هم که باهوش باشد، مشکل است که به تنهایی بتواند با مجموع استعدادهای یک گروه کارآمد برابری نماید.

باور شماره 6- کار نوعی تفریح است. یکی از کلیدهای موفقیت این است که پیوندی سازنده بین کارهایی که می کنیم و چیزهایی که دوست داریم بوجود آوریم. می توانیم سعی کنیم کاری برای خود پیدا کنیم که به ما روح و احساس شادمانی بدهد. همچنین می توانیم بسیاری از جنبه های بازی و تفریح را در کاری که می کنیم وارد نمائیم. عاشقان کار، کار را بصورت راهی برای گسترش شخصیت، یادگیری چیزهای تازه و کشف راه های نو می بینند.

اگر فکر کنید که کار، یعنی زحمت و مشقت محض، و وسیله ای برای تأمین معاش خانواده، به احتمال زیاد چیزی بیش از آن هم گیرتان نخواهدآمد.

باور شماره 7- هیچ توفیق پایداری، بدون پشتکار بدست نمی آید. افراد موفق به نیروی پشتکار ایمان دارند. یک باور است که تقریباً همیشه باهر موفقیت همراه است و آن پشتکار است. هیچ توفیق بزرگی بدون پشتکار و جدیت بی وقفه مقدور نمی شود. اگر به افرادی که در هر زمینه موفق شده اند بنگرید، می بینید که آنان لزوماً بهتر، باهوش تر، سریع تر و قوی تر از دیگران نبوده اند، بلکه پشتکار بیشتری داشته اند.

به زبانی دیگر، این همان فرمول موفقیت نهایی است: هدف خودرا بشناسید، شیوه های مؤثر رامدل سازی کنید. دست به عمل بزنید، کارها را کنترل کنید تا بدانید به چه نتایجی رسیده اید و روش کار را دائماً اصلاح کنید تا به خواسته خود برسید.


نوشته شده در سه شنبه 87/5/15ساعت 2:31 صبح توسط دکتر علیرضا شیری نظرات ( ) | |

Design By : Pichak