سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

ادامه مطالب آقای رسولی اینبار در رابطه با آرکتایپ پوزیدون؛

الف) اسطوره پوزیدون:

پوزیدون، فرمانروای دریاها است. او از اینکه زئوس، زمین را تحت کنترل خود در آورده بود، بسیار ناراضی بود. پوزیدون، بطور مکرر و همیشه در برابر زئوس شورش و طغیان می کرد و همیشه هم ناموفق بود.

پسران پوزیدون مونسترهای گیانت بودند، اما پدر و پسرانش با هم وفادار و صادق و رو راست بودند. بعد از اینکه اودیسه، پولی فیموس، پسر پوزیدون، را کور کرد، پوزیدون تا 20 سال به فکر انتقام جویی از او بود و احساس کینه و نفرت شدیدی نسبت به اودیسه داشت. رومیان، پوزیدون را با نام « نپتون » می شناسند.

 حیوان مورد علاقه پوزیدون: اسب

اسب، نماد هیجانهای مردانه است.

چمنزارها شبیه اقیانوسها هستند.  گاوبازها و گاوچرانها نمونه مردان پوزیدون هستند.   

 ب) نظام کنترل عاطفی مردان پوزیدون:

-  هیجانات تند و شدید

- کارهای غیر منطقی

هیجانات دستگاه لیمبیک بطور مستقیم با مسائل شناختی قشر مغز (Cortex) رابطه دارند.

ج) هدف زندگی مردان پوزیدون:

پوزیدون، زئوس، و هادس ، از جمله مردان «آلفا» محسوب می شوند:

- رهبری گروه شورشیان 

- تمایل به داشتن یک گروه از دوستان با وفا و صادق

- دارای یک خط مشی در زندگی که در آن این احساس درونی وجود دارد که باید در برابر نقشهای اجتماعی و رهبران قدرتمند جامعه زئوسی شورش نمود.

مردان پوزیدون، در مقایسه با سایر مردان، هیجانات عمیق تری را تجربه می کنند:

مردان پوزیدون اعماق روح خود را تجربه می کنند. مردان دیگر هیجانات خود را بطور سطحی نشان می دهند( حالتی مانند: پاشیده شدن امواج دریا به ساحل).

مردان پوزیدون می توانند هنرمندان یا شاعران بزرگی شوند. انرژی مردان پوزیدونی، مانند انرژی « مرد وحشی» ، تند و عصبانی است. تمایل زنان پوزیدونی، بیشتر در محدوده کار و شغل ، قدرت و عدالت است.

تمایل مردان پوزیدونی، بیشتر در محدوده احساس و تجربیات هیجانی است. مرد وحشی( تند و عصبانی) ، غریزی، نافرمان و غیر مطیع و تحت تسخیر ماهیت ( تحت تسخیر آنیما) ی خود می باشد. 

رابرت بلای (Robert Bly) در کتاب خودش تحت عنوان« Iron John » نشان می دهد که مردان امروزی تا چه حد تحت تأثیر «مرد وحشی» خودشان قرار می گیرند. رابرت بلای ، نشان داده که چگونه با استفاده از این قدرت ، مردان می توانند تبدیل به مردانی شجاع و عاشق شوند.   

د) سایه مردان پوزیدون:

مردان پوزیدونی در دو دنیا زندگی می کنند:

1- در اعماق اقیانوسها    

2- در سرزمینهای خشک( جامعه زئوسی)

 مرد پوزیدونی در یک دنیای متمدن زندگی می کند که باید بوسیله سرکوب هیجاناتش و نشان دادن آرامش ظاهری،  رفتار کند. دیر یا زود هیجانات سرکوب شده تبدیل به طوفانی شدید می شود.

 مردان پوزیدونی از مردان زئوسی متنفرند. مثلاً مردان پوزیدونی ممکن است وقتی اقدامی برای اداره کردن کسب و کار خود انجام می دهند، ناکامی را تجربه کنند. مردان پوزیدونی، بازنده های خوبی نیستند.

مردان زئوسی معتقدند که مردان پوزیدونی با قواعد خاصی بازی می کنند: به قانونگذارانی مانند مردان آپولون کمک می کنند، و تا حدودی پیروز و غالب می شوند. اما یک مرد پوزیدونی کسی است که نمی فهمند این قوانین احساسی او را فریب می دهند.  

ه) مردان پوزیدون از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

 از نظر ستاره شناسی:

   Aquarius : طغیان ، سرکشی و تمرد

11 th House  : دوستان

اینگرام نوع 6 شخصیت:  طرفدار شیطان

و) رابطه مردان پوزیدون با زنان:

- هیجان زیاد در ارتباط با زنان

- هیجان زیاد در روابط عاشقانه با زنان مورد علاقه

این هیجانات زیاد مردان پوزیدونی در روابط عاطفی/ عاشقانه/ جنسی  با زنان، در مورد بعضی از زنان شاید خوب و مناسب باشد، اما در مورد زنانی که نمی خواهند رابطه جنسی داشته باشند، بد و نامناسب است.  

ز) ازدواج مردان پوزیدون:

- انتخاب زنان زیبا (پری دریایی یا Amphitrite) برای ازدواج

 مردان پوزیدونی می خواهند با پری دریایی یا آمفیتریت ازدواج کند. مردان پوزیدونی سعی می کنند بر این گونه زنان تسلط و برتری داشته باشند، ولی این زنان نمی خواهند با مردان برتری طلب و سلطه گر ازدواج نمایند، و از این گونه مردان فراری هستند. این زنان فقط زمانی با مردان پوزیدونی حرف می زنند که این مردان روی مهارتها و توانایی های عاطفی و اجتماعی خود در ارتباط با زنان کار کنند و یا دوست و فرد واسطه ای را برای صحبت با این زنان نزد آنها بفرستند. مردان پوزیدونی در صورتی در ازدواج خود موفق خواهند شد که قهرمان و شجاع (گاوچران ، تاجر و بازرگان و ...) باشند.  

ح) مردان پوزیدون در شرایط استرس زا:

مردان پوزیدونی در شرایط استرس زا، به مردان زئوسی تبدیل می شوند: آنها بدنبال قدرت و اعتبار می گردند و اغلب با شکست مواجه می شوند. 

ت) مردان پوزیدون در شرایط ایمنی:

مردان پوزیدونی در شرایط ایمنی، به مردان دیونیسوسی تبدیل می شوند.  

ی) دیدار و ملاقات با مردان پوزیدونی:

      -  به قایقرانی و دریانوردی بپردازید.

      - به باشگاه قایقرانی نیروی دریایی بروید.

      - یک اسب بخرید.


نوشته شده در یکشنبه 87/6/31ساعت 5:4 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak