سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

آقای رسولی زحمت کشیدن و مطالب زیر رو درباره خدابانوی آتنا ترجمه کردن و فرستادن. جا داره که دوستان علاقه مند نظرات خودشون رو راجع به این مطالب در مقایسه با دانسته هاشون در اختیار بقیه هم قرار بدن. با سپاس

الف) اسطوره زنان آتنا :

 آتنا ایزدبانوی شهرها، ارتش، استراتژی ها و ترفندهای سیاسی، صنایع ( مانند: بافندگی، سفالگری، فلزکاری و ...) است.

او هم از مردان قهرمان حمایت می کند و هم آنها را راهنمایی می کند. مثلاً Perseus, Jason, Odysseus , Hercules  

حیوانات مورد علاقه آتنا: جغد (Owl)

رومیان، آتنا را با نام مینروا « Minerva » می شناسند.

ب) نظام کنترل عاطفی زنان آتنا:

- پیش بینی وحشتناک در آینده 

 آتنا هنگام تولد زره پوشیده بدنیا آمد. انرژی آتنا بیشتر صرف نگرانی، ترس، حالت گوش بزنگی (Vigilance) و دفاع می شود. وقتی شما برای دوچرخه سواری کلاه کاسکت می پوشید، وقتی موقع استفاده از سیگار ، فیلتر بکار می برید و آن را مرتب عوض می کنید، وقتی شبها درب خانه تان را قفل می کنید ، آتنا در شما فعال است. آتنا با وجود اینکه انرژی کمی دارد ولی بی پروا (جسور و بی ملاحظه) یا شاد و سرحال است.

 ج) هدف زندگی زنان آتنا:

- رسیدن به کمال

- قضاوت کردن

- انتقاد کردن

- وظیفه شناسی و با وجدان بودن

- تمیزی و مرتب بودن

- صرفه جویی

- خانه داری

 زن آتنا ، انتقاد کننده است؛ او انتقاد نسبت به دیگران را بیان می کند، اما خود انتقادی در او بیشتر از انتقادی است که او از دیگران می کند. او چیزهایی در اختیار دارد تا در زندگی خط مشی مشخصی داشته باشد: « عشق » و « کمال » به طور توأم.

او انتظار دارد که عشق را تنها در یک رابطه کامل و در یک خانه کامل، احساس کند.

د) سایه زنان آتنا:

 انرژی زیاد و بیش فعالی زنان آتنا تبدیل به بدبینی یا ترس مرضی( فوبیا) می شود.

مشکلات اخلاقی زنان آتنا، این است که آنها نمی توانند با افرادی که قانون شکنی می کنند کنار بیایند. این حالت همان حالت « با اخلاق بودن» نیست. اخلاق باعث احساس همدردی و دلسوزی در فرد می شود.

 

زنان آتنا در هر شرایطی از قوانین پیروی و اطاعت خواهند کرد حتی وقتی نتیجه آن غیر اخلاقی باشد.

 اثر مدوسا (Medusa effect) :

مدوسا ، هیولایی بود که به جای موها ، مارهایی از سرش بیرون آمده بودند. نگاه خیره او افراد را تبدیل به سنگ می کرد. آتنا از پرسئوس (Perseus) خواست تا مدوسا را بکشد و از سر مدوسا به عنوان یکی از نمادهای خودش استفاده می کرد.

زنان آتنا می توانند به طور هوشمندانه ای حریفان و رقبای خود را تجزیه و تحلیل نمایند، و این احساس را در افراد بوجود آورند که می توانند آنها را تبدیل به سنگ کنند ، بطوری که نتوانند فکر کنند یا حرف بزنند.

زنان آتنا می توانند بدون همراهی گروه دوستان یا آشنایان یا همکاران و به تنهایی و بدون مصاحب و دوست هم زندگی کنند.

اثر مدوسا (Medusa effect) می تواند یک رابطه را از بین ببرد.

بانویی علیه زنان دیگر:

آتنا از اورستس (Orestes) در دادگاهی که برای محاکمه او به خاطر قتل مادرش کلیته منسترا (Clytemenestra) تشکیل شده بود، حمایت و دفاع کرد. این نماد مردسالاری جدیدی است که جایگزین مردسالاری قدیمی شده بود.   

زنان آتنا از مردان در مقابل علاقه زنان به آنها دفاع می کنند.

زنان آتنا از اصول فمینیستی (و طرفداران حقوق و تساوی زنان با مردان ) به عنوان یک ویژگی دیرین ، که جایگاه برابری و تساوی حقوق زنان با مردان است ، حمایت و دفاع می کنند.

تربیت نکردن و پرورش ندادن فرزندان خود در زنان آتنا:   

مادران آتنایی، به دایه هایی که بچه های آنها را پرورش می دهند، مزد می دهند. مادران آتنایی، اگر بتوانند تمایل دارند که مادرانی را اجاره کنند تا فرزندان آنها را بدنیا بیاورند( رحم اجاره ای).

آنها می توانند مادران خوبی برای فرزندان رقابتجو، برونگرا و باهوش خود باشند، ولی فرزندان حساس، خشن و هیجانی خود را نمی توانند تحمل نمایند.

 مشکلات جنسیتی :

دختران آتنایی تصور می کنند سایر دختران بسیار احمق هستند. آنها ترجیح می دهند فقط با پسران بازی کنند.

آتنا در دوران کودکی، دوست خودش، دختری بنام پالاس (Pllas) ( دختر بزرگ پوزیدون و آمفیتریت) را در یک بازی رقابتجویانه کشت.

به همین شکل، رقابتجویی زنان آتنایی می تواند روابط دوستانه آنها را با زنان دیگر از بین ببرد.

ویژگی ریاست طلبانه زنان آتنایی باعث می شود تا آنها نسبت به زنان دیگر ( مخصوصاً زنان با موقعیت پایین ، مانند منشی ها و ... ) غیر حمایتی گردد. اما چون آتنا برای مرگ دوستش پالاس، سوگواری کرد، بنابراین زنان آتنایی هم برای روابط از دست رفته خود ناراحت می شوند.  

 ه) زنان آتنا از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

Taurus : امنیت

2th House  : پول

ستاره آتنا : تائوروس (Taurus) که نشان دهنده اهمیت زیاد امنیت برای اوست.

اینگرام نوع 1 شخصیت: قضاوت کننده

و) رابطه زنان آتنا با مردان:

 آتنا یکی که از 3 ایزدبانوی باکره (Virgin) است. زنان آتنا ، مردان را دوست دارند، و در روابط شغلی با مردان بهتر و سرحال تر و شاداب تر هستند. اما مردان باید مواظب باشند زنان آتنا در این گونه روابط نمی خواهند درگیر مسائل عاطفی و روابط جنسی شوند.     

ز) ازدواج زنان آتنا:

 ازدواج زنان آتنا با مردان پوزیدون :

ازدواج مردان پوزیدون با زنان آتنا ، ازدواج عواطف با عقل (تدبیر) است. در صورتی که مردان پوزیدونی و زنان آتنایی به طور موفقیت آمیزی از انرژی های خود استفاده کنند، و بدون اینکه با مشکلی مواجه شوند ، احساسات متناسبی را از خود نشان دهند، این ازدواج می تواند ازدواج موفقی برای آنها باشد.

 مردان پوزیدون:

مردان پوزیدون می خواهند با زنان زیبا ( پریان دریایی یا آمفیتریت) ازدواج کنند. آنها سعی می کنند بر روی همسرشان تسلط داشته باشند. البته زنان نمی خواهند با مردانی با این خصوصیات ازدواج کنند و فرار می کنند. این زنان وقتی ازدواج با مردان پوزیدون را می پذیرند که مردان پوزیدون از فرد دیگری (دلفین) که از مهارتهای اجتماعی بالایی برخوردار است ، بخواهد تا با این گونه زنان برای موافقت با ازدواج با آنها، حرف بزند. مردان پوزیدون باید بر روی توانایی هایشان در ارتباط با زنان بیشتر کار کنند یا از یک دوست و یا فرد با تجربه در این زمینه بخواهند تا با این گونه زنان صحبت نمایند.

  زنان آتنا:

  زنان آتنا به قهرمانان علاقه زیادی دارند، قهرمانانی مانند: Perseus, Jason, Odysseus , Hercules    

زنان آتنا، مردان حساس، دلسوز و دل رحم ، و احساساتی را دوست ندارند و این گونه مردان توجه زنان آتنایی را به خود جلب

نمی کنند. آنها « مردان آلفا » قدرتمند، و ترجیحاً « شمشیرزن » را دوست دارند.

 در ازدواج زنان آتنا با مردان پوزیدون، زنان آتنا فقط مردان پوزیدونی که شجاع و قهرمان هستند را دوست دارند، مثلاً ازدواج یک زن تاجر و بازرگان با یک مرد گاوچران.

 ازدواج زنان آتنا با مردان زئوس :

 حالت زنان آتنا در ازدواج با مردان زئوس، مانند حالت نگهبانی است(زن آتنا) که در کنار پادشاه نشسته بر اریکه قدرت ( مرد زئوس) ایستاده است. اما این ازدواج ، ازدواج و انتخاب خوب و مناسبی نیست. زن آتنا در این زندگی مجبور است بی وقفه در مقابل اشتباه های همسرش از او دفاع کند: از جمله در مقابل زن بازی های متعدد و بی پایان او .  

ازدواج زنان آتنا با مردان آپولو :

ازدواج زن آتنا با مردان آپولو از جمله انتخاب های بد و نامناسب است. مردان آپولو رابطه جنسی زیاد و بدجوری می خواهند.

  ح) زنان آتنا در شرایط استرس زا:

زنان آتنا در شرایط استرس زا، به زنان هستیا تبدیل می شوند: آنها تبدیل به زنانی ملودراماتیک می شوند. باغبانی، طبیعت، کودکان و حیوانات خانگی به آنها در کاهش استرس کمک می کند. آنها در این پدیده ها ، « یکپارچگی و خلوص » را می بینند، بدون اینکه قوانین یا قضاوتی در میان باشد. 

 ت) زنان آتنا در شرایط ایمنی:

  زنان آتنا در شرایط ایمنی، به مردان هرمس یا زنان آفرودیت تبدیل می شوند: وقتی با دوستان خود هستند خیلی جذاب، ملیح و دلربا و شاد می شوند. آنها تعطیلات آخر هفته را دوست دارند، مخصوصاً اگر از سوی سایر خدایان وجودش نیز این پیامهای خوش بینانه و شادکامی به گوش برسد.  

هدیه زنان آتنا:

 یکی از هدایای زنان آتنا به جامعه بشری، « لگام یا افسار » (Bridle) است که برای کنترل و رام کردن اسبهای وحشی ( مردان سرکش ) بکار می رود.

مرد هیجانات زن را فعال نگه می دارد او را از زندگی در فکر و خیال باز می دارد؛ زن مرد را از همرنگی با جامعه حفظ می کند. او به مرد یاد می دهد که حتی در زندان هم می تواند با مرتب بودن و کار کردن در آنجا ، دوران زندان را بهتر بگذراند و یا زودتر از آنجا خارج شود.

آتنا، آچیلیس (Achilles) را از شمشیر کشیدن در حالت عصبانیت، بر روی فرمانده اش آگاممنون (Agamemnon)، باز داشت. انتظار می رفت که تیتانها جنگهای زیادی را شروع کنند، اما آنها با وساطت آتنا، بتدریج به تعادل و پختگی رسیدند.    

ی) دیدار و ملاقات با زنان آتنا :

برای ملاقات و دیدار با زنان آتنا ، سری به کنفرانسهای علمی و تخصصی بزنید.


نوشته شده در سه شنبه 87/7/2ساعت 3:51 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak