سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

الف) اسطوره مردان هرمس:

هرمس، حقه باز و شیاد بود. او خدای جوانی بود که هر کاری که او را سرگرم می کرد یا می توانست او را بخنداند، را درست می دانست، هرچند آن کار با دروغگویی و دزدی انجام شود. از آنجایی که هرمس پیام رسان خدایان بود، او نماد حرکت تند و سریع، تفکر تند و سریع بود. او سخنوری ماهر بود که از کلمات خیلی فصیح و روان استفاده می کرد.

او خدای «خوش شانسی» و «غیر قابل پیش بینی بودن» است. او خدای سفرها است. او تنها خدایی است که می تواند به دنیای زیرین و قلمرو هادس، حوزه سکوت، خاموشی و مرگ ( ناخودآگاه) سفر کند.

این نشان می دهد که اعماق ناخودآگاه تنها توسط کسانی قابل دسترسی است که خودشان را خیلی قبول ندارند یا به سختی می پذیرند. از آنجایی که هرمس پیام رسان خدایان، بسیار حقه باز بود، توصیه می شود که فرد باید مواظب پیامهای حدس و گمانی باشد.      

رومیان، هرمس را با نام « مرکوری» (Mercury) می شناسند.

ب) نظام کنترل عاطفی مردان هرمس:

  بازی، تفریح، شادی و توانایی شوخ طبعی افراد، برای ارتباط عاطفی و فراموشی تعهدات اجتماعی، از جمله نظامهای کنترل عاطفی مردان هرمسی است. این کارها استرس را در ما کاهش می دهند و به توانایی های خلاقانه ما جان تازه ای می بخشند.

ج) هدف زندگی مردان هرمس:

هدف زندگی یک مرد هرمسی رسیدن به زندگی مادی در این دنیا است و می خواهد همان طور که سایر مردم به دنیا نگاه می کنند، او هم همان طور دنیا را می بیند، به آن برسد.

د) سایه مردان هرمس:

 مردان هرمسی مانند یک بازیگر، می توانند دیگران را فریب دهند. اغلب یک مرد هرمسی، تظاهر به «زئوس بودن» می کند. مردان هرمسی نمی توانند ارتباطی را بوجود آورند. آنها به اطراف و جوانب خیلی از چیزها نگاه می کنند و نمی توانند توجه خود را بر روی شخص خاصی متمرکز نمایند.              

ه) مردان هرمس از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

 Gemini : نگاه کردن به دو جنبه یک موضوع (جنبه خنده دار و جنبه جدی و سخت یک موقعیت) 

 3th House  : ارتباط

ستاره : مرکوری(Mercury)

اینگرام نوع 7 شخصیت: سرگرم کننده

و) رابطه مردان هرمس با زنان:

مردان هرمسی در راه رسیدن به یک زن، او را شیفته خود می کنند و سپس یکدفعه ناپدید می شوند. آنها زنان را با انرژی «اینجا و اکنونی» (Here and Now) خود راضی و خشنود می کنند. زمانی رابطه مردان هرمسی با زنان خیلی خوب می شود که آن زنان توقع و انتظار «وفاداری و تعهد» از آنها نداشته باشند.

اما مواظب مردان هرمسی باشید، چون آنها خدای راهزنان هستند، او می تواند سود بیشتری از زنانی که به او اعتماد کرده اند، ببرد.   

ز) ازدواج مردان هرمس:

  از آنجایی که مردان هرمسی بیشتر بیرون از خانه هستند و کمتر در خانه می باشند، کمتر هم به رابطه جنسی با زنان فکر می کنند و در اوقاتی که با همسرشان هستند با شوخ طبعی سریع و انرژی زیادی که دارند، احساس سرزنده بودن و سرحالی را در همسرشان بوجود می آورند. مردان هرمس تنها به عنوان «ستون و پایه» ( Herm به معنی ستون و پایه است(  خانه به حساب می آیند؛ مردان هرمسی ظاهراً عضوی از خانواده هستند ولی حضور آنها خیلی احساس نمی شود. مردان هرمسی در صورتی که بتوانند از انرژی بازیگوشی و شادی و سرحالی خود برای سرگرم کردن کودکان خود استفاده کنند، می توانند در مواظبت از بچه ها و بچه داری موفق باشند و خودشان هم از بچه داری لذت زیادی خواهند برد.   

ح) مردان هرمس در شرایط استرس زا:

مردان  هرمس در شرایط استرس زا، به زنان آتنا تبدیل می شوند:

دکمه شخصیت خود را روی « روباه مکار» تنظیم می کنند و نظریه های حقه بازانه و خیانت آمیز را در ذهن خود رشد و گسترش می دهند و آنها را با راهبردهای عملی همراه کرده و بیشترین استفاده را از آنها می کنند تا روزی که دست انها رو شود و گیر بیفتند.

ت) مردان هرمس در شرایط ایمنی:

مردان هرمس در شرایط ایمنی، به زنان هستیا تبدیل می شوند:

این مردان سفر، گاهی اوقات می ایستند و گلهای رز کنار جاده را نگاه کرده و بو می کنند.

ی) دیدار و ملاقات با مردان هرمس:

یک کوله پشتی بردارید و دل به راه بسپارید و سراغ راهنمایان سفر و گردشگران را بگیرید.

نویسنده: محمد رسولی- روانشناس بالینی


نوشته شده در سه شنبه 87/7/2ساعت 3:57 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak