سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

الف) اسطوره زنان آرتمیس:

آرتمیس با گروهی از پریان و گله ای از سگها در طبیعت وحشی به تفریح مشغول می شد. به عنوان یک شکارچی و کماندار، تیرهایش همیشه به هدف می خورد.

آرتمیس به هر کسی که از نظر جسمی به خطر افتاده و از او تقاضای کمک می کرد، یاری می نمود. آرتمیس، ایزدبانوی زایمان (تولد نوزاد) است.

ب) نظام کنترل عاطفی زنان آرتمیس:

انرژی آرتمیس، در زمینه جستجوگری و انتظار صرف می شود: جستجوی هدفمند غذا، سرپناه، همسر و ... 

ج) هدف زندگی زنان آرتمیس:

 هدف زندگی زنان آرتمیس، رسیدن به اهداف است.

 د) سایه زنان آرتمیس:

 انرژی زیاد زنان آرتمیس باعث می شود تا آنها تا اوج خستگی، جستجوی بی پایانی را ادامه دهند. زنان آرتمیس می توانند روی اهداف خود آنقدر تمرکز کنند که متوجه دیگران و احساسات آنها نشوند.

 سایه های زنان آرتمیس عبارتند از:  

-          تحقیر افراد آسیب پذیر یا ضعیف

-          ضعف در ایجاد رابطه صمیمانه با دیگران

-          هدف مدار بودن، سنگدلی و بیرحمی، جنون تخریب و ویرانگری 

 خصوصیات و ویژگیهای زنان آرتمیس:  

- عصبانیت هنگامی که خطایی از او سر می زند

- وفاداری و صداقت بیش از حد نسبت به دیگران

- پافشاری و اصرار زیاد در بیان نکته نظرات خود

- تمایل زیاد در به نتیجه رساندن کارها و پشتکار در پیگیری امور

زنانی که دارای خصوصیات آرتمیسی می باشند، هدف مدار هستند. آنها از «تعقیب کردن» شکار گریزپا، لذت می برند. پشتکار زیاد آنها منجر به پیشرفت و موفقیت آنان می شود. 

 

ه) زنان آرتمیس از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

  زنان آرتمیس ستاره ای ندارند.

اینگرام نوع 8 شخصیت: مدیر

 و) رابطه زنان آرتمیس با مردان:

زنان آرتمیس به رابطه جنسی به عنوان یک کار ماجراجویانه نگاه می کنند. برای آنها، رابطه جنسی یک ورزش تفریحی است، و نه بیان یک تعهد و وفاداری ( مانند زنان هرا) و نه فرصتی برای شهوت رانی (مانند زنان آفرودیت).

زنان آرتمیس همجنس باز، دوستان متعددی دارند و گروهی از زنان زیبا را که بدنبال ماجراجویی های جنسی هستند، به خود جذب می کنند. 

اگر زن آرتمیسی دیگری عاشق همجنس بازی با یک زن آرتمیس شده باشد (دوقلوی یکسان خودش) در مورد او دو چیز را در نظر می گیرد:

1) شریک جنسی او بهترین دوست اوست.

2) شریک جنسی او عاشق احساسی اوست.

زنان آرتمیس ممکن است با کسی که خصوصیات زنانه بیشتری دارد ( ایزدبانوان و پریان) راحت تر باشد.

ز) ازدواج زنان آرتمیس:

 ازدواج مردان آپولو با زنان آرتمیسی:

زنان آرتمیس، ازدواج مناسب و رابطه پایدار و بادوامی با مردان آپولونی خواهند داشت. این ازدواج هدف را تعدیل می کند، یعنی جستجوی هدف و ماجراجویی با داشتن احساس خوب. زوجهایی که بطور موفقیت آمیزی از این انرژی استفاده می کنند به اهدافشان دست می یابند و داستانهایی برای نوه هایشان خواهند داشت.

  مردان آپولو برای داشتن رابطه مناسب با زنان آرتمیس، نباید شکارچی بوده و خصوصیات مردان آرس را از خود نشان دهند ( نباید Orion باشند). رقابت جویی غیر عمد مردان آرس با طبیعت اشیاء یا افراد باعث مرگ آنها می شود.

زنان آرتمیس اهل جنگ و چالش هستند و تا پیروز نشوند، ذهن آنها مشغول رسیدن به هدف خود است و دست برنمی دارند (زدن مرد دیگر یا پیروزی بر مرد جنگجو). ولی اگر این مرد تغییر کند و از نظر هیجانی بیشتر به او نزدیک شود، زن آرتمیسی دوست دارد با او ازدواج کند یا به او وابسته شود و شور و هیجان «شکار» تمام می شود.

زن آرتمیس اگر ببیند این مرد بسیار ضعیف است و به او نیازمند می باشد، ممکن است نسبت به این مرد علاقه اش را از دست داده یا نسبت به او احساس تنفر پیدا نماید.

 یک زن آرتمیسی ممکن است در رابطه با یک مرد، فاصله های عاطفی را برای مدت طولانی حفظ کند و همیشه در دسترس و حاضر و آماده برای آن مرد نباشد.

آپولو:

برادر دوقلوی آرتمیس است. آپولو در شهر بود. او خدای خورشید است. او خدای حیوانات اهلی است. آپولو خدای قوانین است.

آرتمیس:

آرتمیس طبیعت وحشی را قلمرو خود قرار داده بود. او ایزدبانوی ماه است. او الهه حیوانات وحشی است. او در طبیعت وحشی، دور از شهر و قوانین و مقررات شهری زندگی می کند.

 ازدواج آپولو با آرتمیس، یک رابطه برادر و خواهری است. یک زن آرتمیس ممکن است دوست پسر و یا دوست دختر دیگری داشته باشد. مردان آپولو باید به یاد داشته باشند که فضایی برای گردش به زنان آرتمیس بدهند. زنان آرتمیس وقتی در شهر هستند پیش مردان آپولو برمی گردند.

داستان آتالانتا و هیپومنز:

داستان آتالانتا (Atalanta)و هیپومنز (Hippomenes) چگونگی ازدواج یک زن آرتمیس را نشان می دهد.

آتالانتا شاهزاده زیبایی بود که از شکار و ورزش کردن لذت زیادی می برد. مردان زیادی خواهان ازدواج با او بودند. او برای ازدواج خود این شرط را گذاشته بود که با اولین مردی که بتواند او را در مسابقه دو شکست دهد ازدواج می کند و هر مردی که در مسابقه با او شکست بخورد کشته شده و سر از بدنش جدا خواهد شد.

ولی هیچ مردی نتوانسته بود او را در مسابقه دو شکست دهد و مرد بازنده فوراً کشته می شدند. آتالانتا در مسابقات دو یکی پس از دیگری برنده می شد و مردان بازنده کشته می شدند(این استعاره ای است از اینکه زنان آرتمیس رابطه های خود را با دیگران از بین می برند).

روزی مردی جوان بنام هیپومنز که عاشق آتالانتا شده بود و واقعاً او را دوست داشته و قصد ازدواج با او را داشت و اتفاقاً ورزشکار هم نبود ( یک مرد آپولویی)، تصمیم گرفت که به آتالانتا پیشنهاد ازدواج دهد. هیپومنز با خود فکر می کرد : « یا باید به او برسم و یا بمیرم! » ، « مرگ بهتر از بدون آتالانتا بودن است».

هیپومنز برای پیروزی در این مسابقه، از آفرودیت ( الهه عشق و زیبایی) کمک خواست. آفرودیت به او سه سیب طلایی داد.    

هیپومنز برای پیروزی در این مسابقه، از دیمیتر (ایزدبانوی مادری) هم تقاضای کمک نموده بود.

بالاخره مسابقه آن دو شروع شد. وقتی آتالانتا از هیپومنز جلو افتاد، هیپومنز اولین سیب طلایی اش را در مسیر آتالانتا پرتاب کرد. آتالانتا ایستاد تا سیب طلایی را بردارد. او تصویر خود را که در سیب طلایی منعکس شده بود دید؛ اما به علت انحنای سیب آن تصویر بد شکل شده بود. او به این فکر افتاد که آنقدرها هم که همیشه فکر می کرد جوان و زیبا نبوده است. بعضی روزها بدنش مانند تصویرش بر روی سیب، برآمده و چاق می شود. در حالی که این موضوع او را به فکر فرو برده بود، هیپومنز از او با سرعت رد شد و رفت. ولی آتالانتا سریع متوجه او شد و و دوباره سرعتش را زیاد نموده و از جلو زد. هیپومنز دومین سیب طلایی اش را کمی جلوتر از آتالانتا پرتاب کرد. وقتی آتالانتا ایستاد تا سیب طلایی را بردارد، آفرودیت کاری کرد تا وقتی او به سیب طلایی نگاه می کند، تصویر عاشق کشته شده خودش یعنی ملیگر(Meleager) را ببیند. او وقتی نزدیکی جسمی و صمیمیت عاطفی خود با ملیگر را به یاد آورد، آهی کشید. در این موقع هیپومنز از فرصت استفاده کرده و از او جلو زد. آتالانتا مجدداً سریع متوجه او شد و و دوباره سرعتش را زیاد نموده و از جلو زد. هیپومنز آخرین سیب طلایی خود را کمی جلوتر از آتالانتا در مسیر او پرتاب کرد. وقتی آتالانتا ایستاد تا سیب طلایی را بردارد، دیمیتر کاری کرد تا وقتی او به سیب طلایی نگاه می کند، تصویر کودکان دوست داشتنی را که دور او را گرفته اند، ببیند. این فکر در آتالانتا بوجود آمد که او می خواهد تشکیل خانواده دهد. در همین موقع هیپومنز به خط پایان رسید و مسابقه را برد.

آتالانتا که دید هیپومنز مسابقه را از او برده است به شرط خود عمل نموده و آنها عصر همان روز با هم ازدواج کردند.        

 ح) زنان آرتمیس در شرایط استرس زا:

زنان آرتمیس در شرایط استرس زا، به مردان آپولو تبدیل می شوند: آنها به وضوح، و بدون هیجان فکر می کنند.

 ت) زنان آرتمیس در شرایط ایمنی:

 زنان آرتمیس در شرایط ایمنی، به زنان دیمیتر تبدیل می شوند

نویسنده: محمد رسولی-روان شناس بالینی( از شهر بندرعباس)


نوشته شده در چهارشنبه 87/7/3ساعت 4:36 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak