سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

الف) اسطوره هفایستوس:

هفایستوس صنعتگر و خدای آهنگری است. او ابزارها، سلاح ها، ارابه ها و هر چیزی که دیگر خدایان نیاز دارند و استفاده می کنند را می سازد.

رومیان، هفایستوس را با نام  ولکان (Vulcan) «آتشفشان » می شناسند.

هفایستوس یک گرز یا چماق دارد. سایر خدایان او را به علت ناتوانی اش (ضعف در مهارتهای اجتماعی، تمایل به تنهایی، و قدرت تخریبی او ) از خود دور می کنند. چون خدای آتشفشان(Vulcan) قدرت تخریب و ویرانگری بسیار زیادی دارد.

ب) نظام کنترل عاطفی مردان هفایستوس :

به طور نظری ، استفاده از ابزارهاو کنترل آتش ممکن است در مغز مردان هفایستوس، برنامه ریزی شده باشد.

ج) هدف زندگی مردان هفایستوس :

- رشد مهارتها و توانایی ها

- ساختن چیزهای مفید

 د) سایه مردان هفایستوس:

  مردان هفایستوس به خوبی با ماشین ها انس و الفت می گیرند، اما آنها نمی توانند با افراد، این گونه باشند. آنها نسبت به قدرت آسیب رساندن ابتکارات و اختراعات خود به دیگران حساس نیستند، مانند رابرت اپنهایمر که بمب اتمی را ساخت یا بیل گیتس که امپراتوری مایکروسافت را بوجود آورد.         

 ه) مردان هفایستوس از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

Virgo  : گسترش مهارتها و توانایی ها

 6 th House  : خدمتکار  

اینگرام نوع 8 شخصیت: مدیر

 و) رابطه مردان هفایستوس با زنان:

مردان هفایستوس فکر می کنند همه دختران شهوت انگیز و شهوت ران هستند.

ز) ازدواج مردان هفایستوس:

مردان هفایستوس بخاط ر زنان زندگی می کنند: آنها برای مورد تشکر و قدردانی قرار گرفتن و تحسین و تمجید شدن، چیزهای زیبایی که ساخته اند، به زنان نیاز دارند. آنها برای الهام گرفتن از زنان برای خلاقیت بیشتر، یادگیری مهارتهای اجتماعی، و بیان این موضوع به کل دنیا و همه ، که « آنها عالی هستند » ، به زنان نیاز دارند.  

مردان هفایستوس، بهترین همسر هستند. آنها هرگز جر و بحث نمی کنند. هر مشکلی از نظر آنها، فرصتی برای ابداع چیزهایی برای حل آن مشکل می باشد.

مردان هفایستوس به نظرات خود پایبند هستند؛ البته این همیشه به نفع آنها نیست ، چون زنان نمی خواهند که مردان همیشه بر روی حرفها و نظرات خود پافشاری کنند. مردان هفایستوس، به نظرات زنان توجهی نمی کنند. آنها زمان زیادی را صرف کار خود می کنند.

همسر یک مرد هفایستوس، ممکن است شور و شوق و شهوت لازم برای رابطه جنسی نداشته باشد، چون وسایل آتش بازی که زن می خواهد ، مرد هفایستوس ندارد، اما این بدان معنی و مفهوم نیست که مرد هفایستوس برای همسرش ارزشی قائل نمی باشد.  

مرد هفایستوس، خدمتکاران خوبی استخدام می کند تا با زنش حرف بزند و کارهای خانه را برایش انجام دهند ( با خریدن تلویزیون، تلفن، جارو برقی، لباسشویی، ظرفشویی و ...).    

مرد هفایستوس ممکن است یک زره روسی بخرد ( عروس این طور دستور می دهد که یک خدمتکار خوب باید داشته باشد).

مرد هفایستوس بیشتر زنان پاندورا (Pandora) را دوست دارند. زنان پاندورا، اولین زنی است که هفایستوس آن را بوجود آورد. پاندورا ، نه تنها مهارتهایی در خانه داری دارد و در رابطه جنسی با همسرش چیره دست است، بلکه همچنین به طور بی شرمانه ای از زبان خود استفاده نمی کند، دروغ نمی گوید، و حقه بازی و فریبکاری نمی کند.      

ح) مردان هفایستوس در شرایط استرس زا:

مردان هفایستوس در شرایط استرس زا، به مردان آپولو تبدیل می شوند:

اگر یک میهمانی تشکر آمیز برای مرد هفایستوس ترتیب دهید، او مانند یک مردم شناس که با افراد یک طایفه ناآشنا روبرو شده ، با افرادی که به میهمانی دعوت شده اند، برخورد می کند؛ گاهی با آنها حرف می زند، اما از آنها فاصله می گیرد و از نظر عاطفی با آنها ارتباط برقرار نمی کند.

ت) مردان هفایستوس در شرایط ایمنی:

 مردان هفایستوس در شرایط ایمنی، به زنان دیمیتر تبدیل می شوند:

او مهارتهایش را برای کمک به دیگران تقدیم می کند.

 ی) دیدار و ملاقات با مردان هفایستوس :

برای دیدن مردان هفایستوس، سری به کنفرانس ها و همایش و نمایشگاه های صنعتی، کامپیوتر و ... بزنید. به مردان صنعتگری نگاه کنید که مهارتهای اجتماعی لازم را ندارند.

نویسنده: محمد رسولی-روان شناس بالینی( از شهر بندرعباس)


نوشته شده در چهارشنبه 87/7/3ساعت 4:56 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak