سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

ز) ازدواج زنان پرسفون:

مناسب ترین ازدواج برای زنان پرسفون ازدواج آنها با مردان هادس است. ازدواج زنان پرسفون با مردان هادس، با تغییر و دگرگونی همراه است. زوجی که بطور موفقیت آمیزی از این انرژی استفاده می کنند، یکدیگر را در طول زندگی برای تجربه تغییرات فردی، هدایت و راهنمایی می کنند.                         

آنها احتمالاً بتدریج، بطور دردناکی از تجربه های گذشته، جدا و رها می شوند. آنها به بلوغ و پختگی می رسندو مراحل بالاتر رشد فردی را طی می کنند.

رابطه مردان هادس و زنان پرسفون:

 مردان و زنان می توانند از رفتار هادس یا پرسفون استفاده نمایند. در یک رابطه هادس- پرسفون، مردان هادس به زنان پرسفون برای «تغییر کردن» فشار وارد می کنند. مردان هادس، زنان پرسفون را بدون قید و شرط دوست دارند (نه به خاطر مهربانی قبلی یا کنونی او). هادس از پرسفون تا زمانی که مرحله جدید زندگی اش پدیدار شود، مراقبت و نگهداری می کند و او را به خاطر آن دوست دارد، اما مردان هادس ویژگی های درونی خودشان را به سوی زنان پرسفون فرافکنی نمی کنند.

مردان هادس به زنان پرسفون برای تجربه کردن درد و بیماری، فشار می آورند. تا زمانی که زنان پرسفون در مرحله تغییر دردناک خود بسر می برند، او در کنار زنان پرسفون باقی می مانند و رابطه حمایتی از خود نشان می دهند.

 مردان هادس باید دو کار متضاد انجام دهد:

1-      بیشتر از زنان پرسفون مواظبت کنند تا خودشان.

2-      کارهایی را که باید انجام دهند را انجام دهند، نه اینکه بطور زبانی بگویند که آنها را انجام می دهد و در عمل آنها را انجام ندهند.

« بیشتر مراقب فرد دیگری بودن»، یک صفت زنانه است.

« عمل کردن به کارهایی که باید انجام دهد»، یک صفت مردانه است.

مردان هادس بطور همزمان ترکیبی از این دو رفتار زنانه و مردانه را مورد استفاده قرار می دهد.

مردان هادس فراتر از مرزهای « نقش های جنسیتی» می رود. این رابطه به همان اندازه که زنان پرسفون را تغییر می دهد، مردان هادس را نیز تغییر می دهد.

از جمله رفتارها و یا پاسخهای نادرست « مردانه » در این زمینه عبارتند از :

- انجام خودخواهانه آنچه فرد خودش می خواهد

- نادیده گرفتن آنچه گفته و عمل نکردن به آنها

- صرفاً مراقبت کردن از خود

 از جمله رفتارها و یا پاسخهای نادرست « زنانه » در این زمینه عبارتند از :

- انجام یک کار و آنچه فرد دیگری دستور می دهد، بدون تفکر

- انجام یک کار بدون در نظر گرفتن بیشترین منافع و مصالح خود (رفتار خود قربانی گری)

- انجام یک کار بدون در نظر گرفتن بیشترین منافع و مصالح دیگران (رفتار دیگر قربانی گری)

در رابطه مردان هادس – زنان پرسفون به این موارد توجه می شود:

- توجه به نیازهای عمیق

- تعهد فوری و همیشگی

در چنین رابطه ای به نیازهای فرد، درست همین جا(Place Right here) و همین حالا(Right Now) پاسخ داده می شود.

شما تا زمانی که همسرتان به مرحله بعدی رشد فردی خودش برسد، به این رابطه تعهد دارید. این امر می تواند سالها یا ساعتها ادامه داشته باشد.

از وارد شدن به رابطه هادس- پرسفون نترسید، چون شما مادام العمر به این رابطه تعهد ندارید.

یک رابطه هادس- پرسفون، یک وضعیت دشوار اخلاقی برای هادس بوجود می آورد. اگر هادس آنچه را که پرسفون می گوید را انجام دهد، هادس برای مراقبت از پرسفون دچار مشکل می شود. اگر او آنچه باید انجام دهد به انجام برساند، او برخلاف خواسته پرسفون (و احتمالاً برخلاف قانون) مجبور است عمل کند.

رابطه هادس- پرسفون از نظر جنسی، حالت BDSM را برای فرهنگ ما تداعی می کند:

  Bondage : چسبندگی

Domination : سلطه گری

Sado-Masochism : آزارطلبی- آزار گری

اما حالت BDSM موجب پیوند و استحکام رابطه هادس- پرسفون می شود. اگر هدف شما رشد فردی و تغییرات در فرد مقابل است، با زنان پرسفون رابطه جنسی نداشته با شید و در این زمینه خود را حفظ کنید. اگر یک مرد هادس با یک زن پرسفون رابطه جنسی داشته باشد، مرد هادس بر روی نیازهای خودش متمرکز خواهد شد و دیگر توجهی به نیازهای زن پرسفون نخواهد داشت.

چرا زنها با مردها به گونه ای رفتار می کنند که آنها را آزرده می نمایند؟

یک زن از رفتارهای پرسفونی استفاده می کند تا مرد را آزمایش کند که:

  آیا این مرد شایستگی و لیاقت هادس بودن برای او را دارد را نه؟

یک زن از رفتار منفعل – پرخاشگر، خود- تخریبی، یا رفتارهای ناراحت کننده پرسفون می کند تا این موضوع را به او بیان نماید که وی از زندگی کنونی خودش ناراحت است و می خواهد به سوی مراحل جدید رشد فردی حرکت کند.

یک زن می خواهد مرد را آزمایش کند که:

 آیا این مرد او را بعد از ین تغییر، بعد از اینکه او تبدیل به خود درونی اش می شود، بعد از اینکه « خود واقعی» او نمایان می شود( نه آن چیزی که در حال حاضر هست)، هم دوست خواهد داشت یا نه؟

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- دیونیسوس : دیوانه می شود.

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- آرس : مورد سو ء استفاده جسمی قرار می گیرد.

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- پوزیدون : مورد سو ء استفاده عاطفی قرار می گیرد.

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- زئوس : مورد سو ء استفاده جنسی قرار می گیرد و فریب می خورد.

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- هرمس : نمی تواند رشد کند و حرفهایش را بزند. چون مردان هرمس یک ریز حرف می زنند و با حرفهای همراه با جوک خود او را کلافه می کنند.

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- آپولو : نمی تواند رشد کند و حرفهایش را بزند؛ چون مردان آپولو یک ریز حرف می زنند و با حرفهای منطقی و غیر احساس و بدون جوک خود او را کلافه می کنند.

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- هفایستوس : ابزارها و دستگاههای زیادی بدست می آورد (نه یک شوهر).

یک زن پرسفون در رابطه پرسفون- هادس : در میان دردها و بیماریهای خود می رود، علاوه بر آن هادس او را مورد توجه و مراقبت و حمایت خود قرار می دهد، او می تواند به مراحل جدیدی از رشد فردی تغییر پیدا کند.

رابطه هادس- پرسفون، در هر زنی و هر ازدواجی وجود دارد:

زنان آرتمیس، آتنا و هستیا، به مردان نیازی ندارند. زن هرا، به یک همسر نیاز دارد، اما او می تواند غایب یا مرده باشد. یک زن دیمیتر فقط به اهداء کننده اسپرم نیاز دارد. زنان آفرودیت از مردان لذت می برند، اما از روابط شاد و سطحی، خوشحال و خشنود می شوند.

زنان پرسفون اوقات مردان هادس را تلخ می کنند،اما آنها صرفاً زنانی هستند که به صمیمیت با مردان نیاز دارند. یک زن پرسفون به یک مرد قوی و مهربان برای حمایت از خودش و نیز در تغییر دردناک و ضروری خودش، نیاز دارد. زنان پرسفون نگهداری کننده خوبی هستند، البته به اندازه ارزش آن چیز.

تمام زنان هر هفت نوع کهن الگوی زنانه را در خود دارند. وقتی آنها از 6 کهن الگوی زنانه دیگر ( غیر از پرسفون) استفاده می کنند، نیاز کمی به مردان (برای کمک به خود جهت تغییر کردن) دارند؛ اما یک زن زمانی در قالب پرسفون می رود (راه پرسفون می رود) که بخواهد نیاز به محبت همسرش را بیان نماید. وقتی یک زن حالت خودتخریبی دیوانه وار به خود می گیرد، و یا همسرش را آزرده خاطر می کند، او تلاش نمی کند یا نمی خواهد از همسرش جدا شود؛ او سعی می کند خودش و همسرش و این رابطه را تغییر دهد تا به سطوح و مراحل بعدی و بالاتر رشد فردی برساند.      

 ح) دیدار و ملاقات با زنان پرسفون:

برای دیدن زنان پرسفون، مواظب افراد دیگر باشید؛ قاطعانه عمل کنید، و یک شنل سیاه بپوشید.


نوشته شده در پنج شنبه 87/7/11ساعت 8:4 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak