سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

نویسنده: محمد رسولی (روانشناس بالینی)

الف) اسطوره دیمیتر:

دیمیتر ایزدبانوی حاصلخیزی و محصول و مادری کردن است.

رومیان، دیمیتر را با نام «  Ceres» می شناسند، که به معنی غله و محصول است.

 ب) نظام کنترل عاطفی زنان دیمیتر:

انرژی زنان دیمیتر بیشتر صرف تغذیه کردن و پرورش دادن دیگران می شود.

ج) هدف زندگی زنان دیمیتر:

زنان دیمیتر برای کودکان خود زندگی می کنند و یا به دیگران کمک می کنند. زنان دیمیتر به کودکان خود، بدون قید و شرط، عشق می ورزند، بدون اینکه به نافرمان بودن، ناتوان و معلول بودن، جنایتکار بودن و یا همجنس باز بودن و یا فرماندار و یا رئیس جمهور بودن آنها توجهی داشته باشند ( عشق مادرانه یا عشق بدون قید و شرط).

د) سایه زنان دیمیتر:

زنان دیمیتر بیشتر عشق می دهند. آنها نیازهای خودشان را فدای کودکان و یا افراد نیازمند می کنند. ولی هنگام نیاز او به کودکان خود و یا سایر افراد خیلی مورد حمایت و کمک قرار نمی گیرد. آنها بدون اینکه کسی از آنها بخواهد به دیگران کمک می کنند، سپس احساس می کنند از آنها استفاده شده و یا فریب خورده اند، مخصوصاً وقتی که شخصی که به او کمک شده، تشکر خود را بطور زبانی بیان نکند و یا به گونه ای دیگر لطف و توجه او را جبران نکند.

مشکل آن نیست که دریافت کننده کمک از زنان دیمیتر تشکر نمی کند. مشکل زنان دیمیتر این است که آنها نمی توانند بفهمند که دیگران به کمک آنها نیازی ندارند.

زنان دیمیتر انرژی زیادی ( بصورت انرژی فیزیکی و یا وسواسهای فکری و مشغولیت ذهنی) را صرف رژیم غذایی، کلاسهای کاهش فشارهای روانی و یا تناسب اندام دیگران می کنند.

  

انرژی کمی برای زنان دیمیتر باقی می ماند که صرف زیاد کار کرد می شود: ساعتها کارکردن بدون اینکه چیزی بخورند، بدون اینکه به جسم و جان خود آرامش دهند، و یا مرخصی بگیرند و یا در تعطیلات به گردش و تفریح بروند.

زنان دیمیتر که زیاد کار می کنند ممکن است دچار وسواسهای فکری در زمینه های رژیم غذایی و تناسب اندام شوند.

 ه) زنان دیمیتر از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

Cancer  : همدلی و تغذیه کنندگی

ستاره : سرطان

اینگرام نوع 2 شخصیت: تغذیه کننده

و) رابطه زنان دیمیتر با مردان:

زنان دیمیتر در ارتباط با مردان ، گرم، عاطفی هستند. آنها بیشتر مایل به در آغوش گرفته شدن هستند تا رابطه جنسی.

زنان دیمیتر در هنگام رابطه جنسی، از مردان می خواهند که از کاندوم استفاده کنند، چون آنها ممکن است از روشهای کنترل باروری استفاده نکنند. اگر زنان دیمیتر در رابطه جنسی با مردان باردار شوند، بچه را نگه می دارند.  

ز) ازدواج زنان دیمیتر:

زنان دیمیتر ازدواج می کنند تا بچه دار شوند. شوهر یا اهداء کننده اسپرم فقط یک وسیله برای رسیدن او به هدفش (بچه دارشدن) می باشد.

ازدواج زنان دیمیتر و مردان زئوس :

مردان زئوس خوشحال می شوند که اهداء کننده اسپرم باشند، اما رابطه آنها سریع در یک سرازیری می افتد.

ازدواج زنان دیمیتر و مردان دیونیسوس:

ازدواج زنان دیمیتر و مردان دیونیسوس، شبیه به رابطه حضرت مریم مقدس(ع) و حضرت عیسی(ع) است.

ویژگی های اصلی دیونیسوس، « زخمی بودن» و « بیمارنمایی» است. توانایی اصلی دیمیتر تغذیه کردن و پرورش دادن است. ازدواج زنان دیمیتر و مردان دیونیسوس ممکن است خیلی شبیه به یک رابطه مادر – پسر باشد، اما آنها نیازهای یکدیگر را برطرف می کنند.

در ازدواج زن دیمیتر با مرد دیونیسوس، مرد و زن، به شکل زخمی (و یا بیمار بودن) و تغذیه کردن، با یکدیگر رفتار می کنند. زوجی که بطور موفقیت آمیزی از این انرژی استفاده می کنند، یکدیگر را از نظر آسیبها و ضربه های روحی، شفا می دهند.

دیونیسوس با آریادن (Ariadne) ازدواج کرد که در کوهستان المپ، سالم ترین و بهترین ازدواج محسوب می شد. اما همسر دیونیسوس می توانست زندگی اش را در بین چیزهای دیگری هم پیدا کند: بین شور و شعف و بیمار بودن؛ بین آشوب (و یا  شرارت) و سکوت مرگبار.

ح) زنان دیمیتر در شرایط استرس زا:

زنان دیمیتر در شرایط استرس زا، به زنان آرتمیس، مردان آرس و یا هفایستوس تبدیل می شوند.

بعد از اینکه هادس پرسفون (دختر دیمیتر و زئوس) را دزدید، دیمیتر شبانه روز، تمام زمین را بدنبال دخترش می گشت، بدون اینکه چیزی بخورد یا بنوشد. این رفتار جستجوگرانه نظام کنترل عاطفی ، سمبل و نماد آرتمیس است.

هر جایی که دیمیتر جستجو می کرد، او آنجا را زیر و رو می کرد، مزارع و گله های حیوانات از بین می رفتند، و این نواحی خشک و بی حاصل می شدند. این مناطق آنقدر آفت زده بنظر می رسید که انگار این قسمتها نمی توانند محصول بدهند. دیمیتر در آن زمان خیلی عصبانی بود و زیاد از خشم خود استفاده می کرد. این رفتار خشونت آمیز نظام کنترل عاطفی ، سمبل و نماد آرس می باشد.

سرانجام دیمیتر تغییر قیافه داد و خود را به شکل یک زن پیر درآورده و با لباس مبدل به دیدن دختر پادشاه شهر Eleusis ( شهری در نزدیکی شهر آتن) رفت. او به آنها پیشنهاد کرد که می تواند هر کاری آنها در خانه دارند را انجام دهد و خدمتکار آنها باشد. تمایل به کار و استفاده از وسایل، نماد و سمبل هفایستوس است.  

ت) زنان دیمیتر در شرایط ایمنی:

زنان دیمیتر در شرایط ایمنی، به مردان آپولو تبدیل می شوند: آنها از موسیقی یا هنرهای تجسمی و یا موزه لذت می برند.

ی) دیدار و ملاقات با زنان دیمیتر: 

برای ملاقات و دیدن زنان دیمیتر، با کودکان بازی کنید، بچه ها را بردارید و به ساحل بروید، به یک پارک بروید و با سگ زنانی که آنجا برای تفریح آمده اند بازی کنید.


نوشته شده در یکشنبه 87/7/21ساعت 1:38 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak