سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

نویسنده: محمد رسولی (روانشناس بالینی) 

الف) اسطوره مردان آپولو :

آپولو فرمانروای خورشید، و خدای قانونگذاری، هنر، موسیقی و شعر بود. شعار او این بود: هیچ چیز زیادی نیست.

آپولو بعد از کشتن مار پیتون (مار پیشگو) تبدیل به خدای پیشگویی شد. این مار نماد یک ایزدبانوی پیشگویی قدیمی بود.

امروزه ما از قوانین برای پیشگویی استفاده می کنیم . مثلاً : اگر شما ماشین خود را در محل ویژه معلولین پارک کنید، جریمه خواهید شد. یا ما از بانکهای اطلاعاتی کامپیوتری برای پیش بینی هر چیزی در انتخابها و تصمیم گیری های اقتصادی استفاده می کنیم. 

ب) نظام کنترل عاطفی مردان مردان آپولو :

نیمکره راست ، قشر (Cortex) مغز اطلاعات جدید را پردازش می کند. این قسمت از مغز با دستگاه لیمبیک مغز رابطه دارد، و البته ما به اشتباه می گوییم که : « عواطف در نیمکره راست مغز کنترل می شوند». بیان این که نیمکره راست مغز کل گرا تر است، درست تر است. در مقابل ، نیمکره چپ مغز ، اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند و منطق ، تداعی ها و تفکر انتزاعی را بوجود می آورد. زبان ، در نیمکره چپ مغز تولید می شود. افکار نیز در نیمکره چپ مغز تکامل و تحول پیدا می کنند. نیمکره چپ و نیمکره راست مغز با یکدیگر ارتباط دارند.

نیمکره چپ مغز، ارتباط خیلی کمی با دستگاه لیمبیک مغز و مغز اولیه (مغز قدیمی و مغز خزندگان) دارد.

مردانی که در قالب آپولو زندگی می کنند، « زندگی منطقی و عاقلانه» دارند، نیمکره چپ مغز آنها با دستگاه لیمبیک و هیجانات یا قسمتهای اصلی و مرکزی مغز (مغز قدیمی) رابطه ندارد.

افکار جدید، معمولاً در افرادی بوجود می آید که دارای سه دستگاه یکپارچه مغزی می باشند: مردان آپولویی، افکار جدید را دوست ندارند. آنها چیزهای اصیل و سنتی را که می توان آنها را تنها با نیمکره چپ مغز خود درک کنند و بفهمند، ترجیح می دهند.

 ج) هدف زندگی مردان آپولو:

 هدف زندگی یک مرد آپولو ، درست شبیه به خورشید ، روشن کردن تاریکیها ، از طریق تفکر شفاف و واضح، همراه با اصول و مفاهیم انتزاعی است.

د) سایه مردان آپولو :

آپولو، پسر زئوس بود. مردان آپولو، به عنوان « نایب رئیس » یا « مرد دست راستی» یک رهبر قدرتمند ، بهتر عمل می کند. این مردان رئیس نیستند. مردان آپولویی، رویدادها را ، بدون اینکه به جنبه های عاطفی آنها توجه کنند، به خوبی مشاهده می کنند. زندگی آنها می تواند مستقل یا جدا باشد. آنها خودانگیختگی را دوست ندارند. آنها می خواهند قبل از پرداختن به یک کار، جدول زمان بندی و برنامه ریزی شده آن را ببینند. آنها دوست دارند قبل از شروع یک کار یا یک طرح و برنامه، یک کتاب یا هر کتابی در مورد آن مطالعه کنند.

 

ه) مردان آپولو از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی: مردان آپولو در آسمان هیچ ستاره ای ندارند.

اینگرام نوع 5 شخصیت: مشاهده کننده

 و) رابطه مردان آپولو با زنان:

مردان آپولو در ارتباط با زنان، یا طبق برنامه زمان بندی شده عمل می کنند و یا هیچ کاری با زنان ندارند.

ز) ازدواج مردان آپولو :

مردان آپولو به ازدواج مانند قوانین مدرسه نگاه می کنند. آنها همان طور که در مدرسه قوانین را به خوبی رعایت می کنند در برخورد با زنان به گونه ای قانونی رفتار می کنند؛ آنها به طور منطقی تصمیم می گیرند که آیا زنی که برای ازدواج انتخاب نموده با او هماهنگ خواهد شد یا نه؛ مردان آپولو از روی تکانه های آنی و یا هیجانی، عمل نمی کنند.

مردان آپولو ازدواج موفقی با زنان هرا نخواهند داشت: چون مردان آپولو رهبر و مدیر نیستند و این موضوع برای زنان هرا ناراحت کننده است. زنان هرا مردان آپولو را برای وارد شدن به جایگاه قدرت تحت فشار قرار می دهند ولی مردان آپولو نمی توانند در آن مقام دوام بیاورند و در این گونه موقعیتها شکست می خورند. چون مردان آپولو فقط می توانند نایب رئیس موفقی باشند. به این خاطر زنان هرایی شغل آنها را روی سرشان خراب نموده و سپس از زندگی آنها نیز خارج شده، جدا می شوند و طلاق می گیرند.  

ح) مردان آپولو در شرایط استرس زا:

مردان آپولو در شرایط استرس زا، به زنان دیمیتر تبدیل می شوند: وقتی با یک سختی مواجه می شوند، بعد از خودشان، از زیردستانی که رئیس زئوسی آنها را فراموش کرده و یا مورد بی توجهی قرار داده ، دلجویی نموده و از آنها مراظبت و حمایت می کنند.

ت) مردان آپولو در شرایط ایمنی:

 مردان آپولو در شرایط ایمنی، به زنان آرتمیس یا مردان آرس یا مردان هفایستوس تبدیل می شوند: سرگرمی های آنها هدفمند می شوند( مثلاً جمع آوری مجموعه های تمبر و ...)

 ی) دیدار و ملاقات با مردان آپولو :

به مدرسه بازرگانی سری بزنید. در آنجا چند مرد آپولویی باهوش و روشنفکر و لایق را خواهید دید، اما ممکن است حتی با یکی از آنها نیز نتوانید حرف بزنید!


نوشته شده در پنج شنبه 87/7/25ساعت 1:15 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak