سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

نویسنده:محمد رسولی (روانشناس بالینی در بندرعباس)

الف) اسطوره آفرودیت:

آفرودیت ایزدبانوی عشق و زیبایی بود. او این قدرت را داشت که انسانها و خدایان را عاشق کند. 

رومیان، آفرودیت را با نام « Venus » می شناسند.

 ب) نظام کنترل عاطفی زنان آفرودیت:

آفرودیت ترکیبی از دو نظام کنترل عاطفی است:

1) میل و رابطه جنسی:

میل جنسی، نظام کنترل هیجانی متفاوتی است.

2) تعادل زیستی:

شاید هیچ کس اشاره ای به اینکه آفرودیت ایزدبانوی تعادل زیستی است، نکرده باشد، اما این موضوع، طبیعت « لذت» است: وقتی بدن ما از تعادل خارج می شود، ما رنج می بریم. وقتی ما چیزی را که نیاز داریم بدست می آوریم یا مصرف می کنیم، احساس لذت می کنیم؛ مثلاً وقتی هوا سرد است، هیچ چیزی جز یک نوشیدنی گرم برای ما لذت بخش نیست.

وقتی بدن یک زن آفرودیت پیامی را ارسال می کند که از تعادل خارج شده است، او بدنبال فرصتی برای تجربه لذت و یا بازگشت به تعادل زیستی است، مثلاً پریدن در رودخانه یا استخر در یک روز گرم تابستان.

برای زن آفرودیتی دردها و لذتهایش فوری و سریع هستند و آنها را به آینده موکول نمی کند.   

ج) هدف زندگی زنان آفرودیت:

هدف زندگی ایزدبانوی تعادل زیستی، جستجوی راحتی جسمی، زیبایی، جذابیت و وسوسه انگیز بودن است.              

د) سایه زنان آفرودیت:

طرف تاریک (سایه) ایزدبانوی تعادل زیستی، اعتیاد است. از نظر عصب شناختی، اعتیادها نظامهای تعادل زیستی را بهم می ریزند. سایه ایزدبانوی عشق، روابط سطحی و کم عمق، آزاد و بدون تعهد است. یک زن آفرودیتی ممکن است هرجایی بخوابد و یا با هرکسی رابطه جنسی برقرار نماید یا چندین بار ازدواج کند.

بعضی از بازیگران سینما از این جنبه های تاریک آفرودیتی استفاده می کنند (بو  درک، بریجیت نلسن که 5 بار ازدواج کرد، از جمله با سیلوستر استالونه) که سریع ستاره سینما شوند و سپس به همان سرعت شغل خود را از دست می دهند. همه مردان جامعه می خواهند فقط یک شب با بازیگران آفرودیتی باشند.

ه) زنان آفرودیت از نظر سایر نظامهای شخصیت شناسی:

از نظر ستاره شناسی:

  Leo: بیان افکار و احساسات بصورت نمایشی، بدنبال جلب توجه دیگران  

  5 th House  : کودکان، تفریح سرگرمی، بازآفرینی و احیاء  

  ستاره : ونوس

اینگرام نوع 7 شخصیت: بازیگر  

 و) رابطه زنان آفرودیت با مردان:

انتظار یک رابطه جنسی خوب را با زنان آفرودیتی داشته باشید ( مخصوصاً اگر این آخرین رابطه شما با آنها باشد). 

ز) ازدواج زنان آفرودیت:

از آنجایی که زن آفرودیتی ترکیبی از دو ایزدبانو می باشد، می تواند با هر دو نوع مرد آرسی و هفایستوسی ازدواج خوبی داشته باشد:

1) ازدواج زنان آفرودیت با مردان آرس:

یک مرد آرسی می تواند همسر خوبی برای زن آفرودیتی باشد، البته اگر زن آفرودیتی سعی نکند مرد آرسی را کنترل کند. زن آفرودیت، مرد آرس ( جنگجو) را دوست دارد. آنها از نظر شور و هیجان و شهوت شبیه به هم هستند: در رابطه جنسی، آنها سرعت و شهوت یکسانی دارند.

مردان آرس اغلب مشاغل مردان هفایستوسی را دارند ( مشاغلی که در آنها از ابزارهای بیشتری استفاده می شود، مثلاً مکانیکی اتومبیل).    

آفرودیت و آرس دو پسر دارند: ترس و هراس

اگر زن آفرودیت نمی خواهد پسرش در دبیرستان پرخاشگری از خود نشان دهد، باید از همسر آرس خود بخواهد که انرژی پسرش را به سمت مهارتهای هفایستوسی سوق دهد( مثلاً استفاده از کیسه بوکس و مشت زدن به آن، ساختن یک میز، ساختن یک وسیله سرد کننده برای مادر و ...).

2) ازدواج زنان آفرودیت با مردان هفایستوس:

زنان آفرودیتی به چیزهای زیبایی که مردان هفایستوسی برای همسران خود می سازند، عشق می ورزند. مردان هفایستوسی با زنان آفرودیتی خود بحث و مجادله نمی کنند و هنگام بروز مشکلات، آن را فرصتی برای حل آن مشکل می دانند. مردان هفایستوسی برای داشتن زندگی خوب و بهتر با زنان آفرودیتی باید بر روی نظرات خود تأکید و پافشاری نکنند و اوقات بیشتری را با زن آفرودیتی خود بگذرانند ( نه اینکه خود را غرق در کار کنند و یا ساعتهای زیادی از یک دستگاه یا وسیله یا ابزار استفاده نمایند).

بعضی از مردان هفایستوس (علاقه مند به ابزارها، وسایل و یا کامپیوتر و ...) هم ممکن است در روزهای آخر هفته، تبدیل به مردان آرس شده و شجاعتهایی را از خود نشان دهند، از پروازهای تفریحی با کایت هواپیمای بدون موتور (گلایدر) و یا دوچرخه سواری در کوهستان لذت ببرند.

ازدواج موفق زنان آفرودیتی با مردان آرسی و یا مردان هفایستوسی به این علت است که : مردان هفایستوسی به راحتی به مردان آرسی، و مردان آرس به مردان هفایستوس تبدیل می شوند و نیز اینکه زنان آفرودیتی (با استفاده از سیب های طلایی خود: توانایی های ارتباطی بالا و مهارت رابطه صمیمانه برقرار کردن، سرویس جنسی خوب دادن، توجه به زیبایی های ظاهری و سلامتی و ...) قدرت سازگاری با این گونه مردان را دارند.

برای تبدیل شدن مرد آرس شما به مرد هفایستوس، شما باید به او پیشنهاد کنید که :

یک موتور سیکلت بخرد و گواهینامه رانندگی بگیرد و از کلاه ایمنی و سایر وسایل محافظت کننده مانند: کاپشن چرمی، چکمه یا پوتین، استفاده کند. شما می توانید در روزهای آخر هفته پشت او سوار شده و سپس پیشنهاد کنید که در سطح شهر بدنبال رستورانهایی که دارای غذاهای تند و پر ادویه هستند بگردد.

به او پیشنهاد کنید که فیلم رقص تند و سریع را ببیند. این گونه فیلمها را در سالن پذیرایی تماشا نمایید. او نیاز دارد تا قبل از اینکه در تالار رقص شما را همراهی کند، جداگانه برای خودش تمرین نماید.

ازدواج زنان آفرودیت با مردان هرمس:

زنان آفرودیت نباید با مردان هرمسی ازدواج کنند. مردان هرمسی زیاد اهل تفریح و شوخی هستند، اما این موضوع از تعهد و وفاداری آنها کم می کند.

ازدواج زنان آفرودیت با مردان پوزیدون:

زنان آفرودیتی باید از ازدواج با مردان پوزیدونی خودداری نمایند.  

ح) زنان آفرودیت در شرایط استرس زا:

زنان آفرودیت در شرایط استرس زا، به زنان آتنا تبدیل می شوند:

اگر یک زن آفرودیتی را به اردوگاه دعوت کنند، او ممکن است با فهرستی از ترسها برگردد. مثلاً ترس از مارها که باعث می شود او حتی نتواند موهایش را با بُرس شانه بزند.

ت) زنان آفرودیت در شرایط ایمنی:

زنان آفرودیت در شرایط ایمنی، به زن هستیا تبدیل می شوند:او به همان زیبایی ظاهری بدن خودش، خانه و باغ را زیبا می سازد.

تشکر ویژه:

با سپاس از دوست عزیز آقای محمد رسولی که زحمت کشیدند و مجموعه آرکتایپهایی رو که به شیوایی ترجمه کرده بودند در اختیار کانون مطالعاتی قرار دادند.


نوشته شده در دوشنبه 87/7/29ساعت 1:2 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak