سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

 

 

انتشارات: نشر فاخته

این کتاب اصول تحلیل رفتار متقابل را با ذکر مثالهایی ساده و فهمیدنی بروشنی توصیف می‎‎کند وآن را به طرز ماهرانه واندیشمندانه به ملاحظاتی گسترده تر، مانند ارزشهای اخلاقی، ارتباط داده است. این کتاب برای بسیاری از مردم در هر سنی که باشند، آموزنده و سودمند و همچنین خواندنی و لذت بخش خواهد بود.

این کتاب حاصل جستجوییست در جهت یافتن جواب برای مردمی که همیشه سوال می کنند و می خواهند واقعا بدانند که مغز و فکر آدمی چگونه کار می کند و چرا فلان کار را می کنیم و بهمان کار را نمی کنیم. به نظر بسیاری از روانشناسان جواب در کشف تکان دهنده ای نهفته است که احساس می کنند اخیرا پس از سالها در رشته روانپزشکی بوجود آمده است. این کشف تحلیل رفتار متقابل یا Transactional Analysis نام دارد. این صحنه فعالیت جدید، به بسیاری از کسانی که از شیوه های قدیم روانپزشکی و روانکاوری مایوس شده بودند امید تازه ای بخشیده است و به اشخاصی که به جای تطبیق با دیگران می خواهند تغییر کنند - به اشخاصی که به جای سازش می خواهند دگرگونی در درون خود بوجود آورند - جوابهای تازه ای داده است. تحلیل رفتار متقابل واقع بینانه است زیرا بیمار را با این واقعیت مواجه می سازد که صرفنظر از هر آنچه در گذشته اتفاق افتاده او خودش مسئول آنچه در آینده اتفاق می افتد خواهد بود. علاوه بر این، اشخاص را قادر به تغییر می سازد تا بتوانند در خود یک نوع کنترل شخصی و جهت یابی شخصی ایجاد کنند، و همچنین به این واقعیت دست یابند که همواره آزادی حق انتخاب دارند.

در توسعه این روش مقدم بر هر چیز ما به دکتر اریک برن مدیون هستیم که با تدوین مفهوم تحلیل رفتار متقابل در حقیقت یک سیستم واحد روانپزشکی انسانی و اجتماعی بوجود آورده است که در سطح تئوری، جامع و در سطح عملی موثر است.

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 88/2/30ساعت 3:41 صبح توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

Design By : Pichak