سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

گزارش بازدید از حسینیه جماران و منزل امام خمینی(ره)

این بار هم با همت جهاد ِ فعال دانشگاهمان سفری  مملو از دیدنی های بسیار و لحظات ماندگار داشتیم و این یادداشت را به یاد آنروز می نویسم هرچند قاصر است از بیان آنچه که بود...
محله ای قدیمی در شمال تهران, با کوچه های باریک و پیچ در پیچ و جویهای پراز آب زلال
و دیوارهای آجری قدیمی که روزهایی پر حادثه را به خود دیده اند
و بالاخره خانه ای کوچک اما با صفا که خاطراتی گفتنی و ناگفتنی دارد از روزگاری که مردی بزرگ در آن میزیست...
این جا جماران است!

روز شنبه 11 خرداد به همراه گروهی از دانشجویان برای بازدید از حسینیه جماران و منزل امام خمینی از دانشگاه  حرکت کردیم.
بعد از مدتی کوتاه به جماران رسیدیم و بعد از عبور از اتاق بازرسی بدنی! وارد محوطه اصلی شدیم.در بدو ورود به قسمتی از حیاط خانه رفتیم که ابعادی کوچک داشت و در بالای آن بخشی از اتاق امام قرار داشت که وسایلشان را به همان حالت در ان جا قرار داده بودند.


کوچکی و سادگی آن جا واقعا" تعجب برانگیز بود وهمه ی ما که برای اولین بار  از آنجا بازدید می کردیم را به فکر واداشته بود.

سپس به نگارخانه ای که عکس ها و نامه های امام را در آن نگهداری میکردند سری زدیم و در آن جا موفق به دیدار استاد اسکندری(خوشنویس) شدیم و بعد از گرفتن کلی عکس از عکس ها به داخل حسینیه رفتیم.

طبق قرار قبلی آقای دکتر رجبلو در مورد نو آوری الگوی سیاسی انقلاب اسلامی سخنرانی کردند و نیز در مورد ساختار سایر حرکت های انقلابی مشهور جهان توضیحاتی دادند که می توانید چکیده سخنان ایشان را اینجا بخوانید. آن طور که ایشان توضیح دادند امام خمینی دارای اطلاعاتی بسیار گسترده در طیف وسیعی از علوم از ادب و عرفان گرفته تا فلسفه و سیاست بودند و به معنای واقعی توانگرانه زندگی می کردند. سپس حاج آقای طاووسی که از یاران امام بودند نیز خاطراتی را از ایشان نقل کردند.که حاکی از قدرت تفکر و تدبر امام و مدیریت و رهبری قوی ایشان بود.(به نظرم امام یک نمونه ی کامل از یک زئوس آگاه هستند)

بازدید ما حدودا 2 ساعت به طول انجامید وبعد از گرفتن چند عکس دسته جمعی به سمت دانشگاه حرکت کردیم.

در کل دیدار از محل سکونت امام خمینی و شنیدن خصوصیات اخلاقیشون از زبان کسانی که او را از نزدیک دیده بودند برای ما که نسلی هستیم که امام و انقلاب را ندیده ایم بسیار جالب بود و امیدوارم که بتوانیم با الگو برداری از ویژگی های اینگونه انسانهای بزرگ، آینده بهتر و زیباتری رو برای خودمون و مملکتمون رقم بزنیم.  


نوشته شده در جمعه 87/3/17ساعت 3:15 صبح توسط فهیمه محجوب نظرات ( ) | |

Design By : Pichak