سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

ابتدا پای گفتگوی و دکتر شیری و حجة الاسلام سعیدی  نشستیم که مختصرا آن را می‌نویسم (البته چون دیر رسیدم، از اونجاییش به بعد که خودم رسیدم را می‌نویسم)

  • آیا خداوند برای هر کس قسمتی گذاشته که هرکس خارج از آنچه قسمتش است نمی‌تواند عمل کند؟

خیر، خداوند معیارهایی را قرار داده که با استفاده از آن مراحل زندگی جلو می‌رود، ولی به عنوان خداوند - که مختار و مرید و مدیر است- از اراده خودش به انسان اراده  داده که او به وسیله اختیار خود عمل کند. ولی این اختیار با اراده خداوند در تعارض نیست. پس هر وقت بخواهیم کاری را انجام دهیم، خداوند اختیار انجام آن را می‌دهد و این ما هستیم که راه را انتخاب می‌کنیم، اگر به فرمان خدا عمل کنیم سعادت است و در غیراینصورت شقاوت.
اگر خداوند پیامبران را نفرستاده بود بشر بسیار در سختی بود چون پیامبران علاوه بر ارزش‌های اخلاقی، علوم و فنون را به ما یاد داده‌اند. یکی از کارکردهای اولیاء خدا آبادانی زمین است.

دو حجت خدا بر بشر: 1. عقل  2. شرع
عقل باید تلاش کند تا بعد از مدت‌ها سعی و خطا، تجربه‌ای اندوخته و آنگاه به راه درست برسد که در بسیاری موارد دین راه درست را به ما نشان داده اما دین جایگزین عقل نیست.
کسی که عقل ندارد مخاطب دین نیست نه در دنیا و نه در آخرت، چون با عقل است که فهم درست دین صورت می‌پذیرد.
کسی که دارای اختلال شخصیت است برداشت درستی از دین ندارد.

  • چرا اتفاقات خوب برای آدم‌های بد و اتفاقات بد برای آدم‌های خوب می‌افتد؟

سنت‌ها کار خود را انجام می‌دهند، ما به عنوان جزء باید ببینیم در کجا قرار می‌گیریم!
اگر فرد در انجام کارهای خوب غفلت کند، این غفلت زمینه ای زیانبار برای اوست.
گاهی خوب‌ها وظیفه ای که باید انجام دهند نمی‌دهند مثل احساس مسئولیت اجتماعی یا امر به معروف و نهی از منکر. به عنوان مثال اگر وقتی مورد ظلم قرار می‌گیریم کاری انجام ندهیم، در اینصورت دچار ظلم بزرگتری می‌شویم.
انواع بیماری‌ها، ضررها و خطرها به خاطر دوری انسان از حجت‌های الهی است. ولی خداوند در دنیا یا آخرت این ضررها را جبران می‌کند.
انتظار غیر واقعی این است که خدا به جای ما کار کند، یعنی بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و منتظر منجی باشیم. خداوند خود در سوره رعد، آیه 11می‌فرماید:"ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم" خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر آنان خود سرنوشت خود را دگرگون کنند.

  •     آیا خوب بودن مصونیت می‌آورد؟

خداوند آدم خوب را هم امتحان می‌کند." آیا گمان کردید همینکه بگویید ایمان آوردیم، امتحان نخواهید شد؟!"
گاهی اوقات اتفاقات خوبی می‌افتد که نتیجه‌اش بد است و بالعکس.
بقره 216 : "و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم" چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، در حالیکه خیر شما در آن است و چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است.

 بعد از گفتگوی گرم آقای دکتر شیری و حجة الاسلام سعیدی یک استراحت از نوع مغز راستی- به قول دکتر شیری- داشتیم.

موسیقی زنده! همینکه خواننده شروع به خواندن کرد "بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک، شاخه‌های شسته باران خورده، پاک ........"

باد شروع به وزیدن کرد و به دنبال آن باران .............

اگر نبودید جاتون خالی . . . ، چون شنیدن این اشعار آن هم با موسیقی زنده زیر باران بهاری خیلی دلپذیر بود.

پس از استراحت بارانی به سالن سرپوشیده داخل فرهنگسرا رفتیم و کلیپی از ایمان و توانگری رمضان 88 را دیدیم و دلهامون بارانی شد. به حال و هوای رمضان و شب‌های قدر رفتیم . . .
یادم اومد که چقدر زلال شده بودیم از برکت رمضان و اون شب‌های با هم دعا کردن و خدا چقدر قشنگ ما رو دور هم جمع کرده بود، چه شب‌های شیرینی بود، چه خدا خدا کردن‌هایی . . .
انگار یه چیزی تو دلم فر ریخت . . . چه زود همه اون چیزی رو که اون شبا دونه دونه جمع کرده بودم از دست دادم . . . !
انگار قدر خودمو ندونسته بودم! به قول دکتر شیری: همه شبها میتونه شب قدر باشه، باید هر کس قدر خودشو بدونه و بشناسه و ازش استفاده کنه. شب قدر عمربن سعد و حربن ریاحی یک شب بود، حر قدرشو دونست و استفاده کرد اما عمربن سعد نه.

آدم باید قدر خودشو بدونه تا بتونه معنای زندگی رو درک کنه...

بعد از اون کلیپ و برگشتن به خاطرات اون شبا ، صحبت‌های آقای دکتر شیری درباره معنای زندگی: 

دکتر شیری

انسان در جاهای مختلفی بی‌معنایی را تجربه می‌کند

1.      مرگ آدم‌ها، اگر کسی بعد از6-5 ماه نتونه تحمل کند، مداخله درمانی لازم است

2.      از دست دادن رابطه

3.      بی‌معنا شدن رابطه (روزمرگی رابطه)، دوران افت هیجان‌های رابطه

همه چیز داریم ولی به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم. حسابگری‌های انسان نمی‌خورد چون حسابگری‌های دیگری هم در عالم وجود دارند.
بی معنایی: بخش‌هایی از خودت را گم می‌کنی و پیدا می‌کنی.

افسردگی و غم با هم متفاوت است.
افسردگی همه زندگی را از کار می‌اندازد و مداخله درمانی می‌خواهد و در مدت دارو درمانی باید به این فکر کرد که چرا اینطور شد. غم می‌تواند به زندگی انسان معنا دهد.
ما وامدار تصمیم‌ گیری‌های زندگی خود هستیم. به کدام بها زنده ماندن؟!، به کدام بها بیمار نماندن؟!

چه چیزهایی انسان را بی معنا می‌کند؟

* افراط و تفریط (پول، مهمانی، ورزش، ... )
به قول دکتر عشایری: فرزانگی مدیریت نشده اهریمن است.

* روزمرگی
یکی از چیزهایی که به زندگی انسان معنا می‌دهد عشق در سطوح مختلف است، اگر پشت فعالیت روزانه آگاهی نباشد دچار روزمرگی می‌شویم.
بعضی از افراد هستند که وقتی آنها را می‌بینیم حالمان خوب می‌شود.

پرانتز باز: کنار مادر آقای دکتر شیری نشسته بودم، وقتی آقای دکتر جمله بالا را گفتند مادرشون با یه لذتی گفتند :"من تو رو می‌بینم حالم خوب می‌شه"

* شادی و غم
اگر غم زیاد شده، شادی تزریق کنید. اگر شادی زیاد شده، غم تزریق کنید.

* دانش انسان را معنا دار می‌کند
هرجایی که می‌روی و علم می‌آموزی برو، روزی توست
انسان باید تعریف درستی از خودش داشته باشد.
خدمت کنیم، خلوت داشته باشیم.

* کار 

کتاب‌های معرفی شده در این جلسه

1.      پرسش‌های فلسفی

2.      فراتر از بودن  و موتسارت و باران ؛کریستین بوبن

3.      دلباختگی؛ کریستین بوبن

4.     دوربین قدیمی

فیلم معرفی شده در این جلسه

A Seriouse Man,2009


نوشته شده در شنبه 89/2/4ساعت 9:4 عصر توسط سوده کهرام نظرات ( ) | |

خدا از انسانهایی که ضعف و زبونی خویش را با خداپرستی جبران می­کنند بیزار است. (دکتر شریعتی)

جشن خانه توانگری جمعه 27 فروردین در فرهنگسرای سرو برگزار شد. در این مراسم آقای دکتر عشایری سخنرانی کردند و  2 توانگر برتر معرفی شدند. 

دکتر حسن عشایری، متولد سوم فروردین 1320 شهر تبریز است. وی دارای دکترا در رشته مغز و اعصاب، از دانشگاه فرایبورگ آلمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران - دانشکده علوم و توانبخشی است. ایشان عضو و مؤسس انجمن هاى «حمایت از حقوق کودکان»، «انجمن تلاشگران سلامت»، «دوستى ایران و آلمان»، «آسیب دیدگان اجتماعى»، «آزادگان و زندانیان»، «انجمن فرهنگى آریان پور»، «انجمن کاربرد موسیقى در بهداشت جسم و روان» و ...می باشند. دکتر عشایری در رابطه با معنای زندگی صحبت های جالب و کاربردی داشتند.

آقای کمال گلستانی که در زمینه واردات و صادرات لوازم تحریر فعالیت داشتند و در این عرصه جزء برترین ها هستند و از افتخارات ایشان، خلاقیت در طراحی قلم هایی است که هر کدام از آنها نماینده یک جنبه از افتخارات کشورمان است. پیوند زدن اقلیم و جغرافیای کشورمان با عرصه فرهنگ در طراحی قلم خلیج فارس و پیوند زدن ادبیات با عرصه فرهنگ در طراحی قلم فردوسی و... جمله ای از ایشان در این مراسم به یاد ماندنی است :  هر کجا در صحبتم گفته ام " من" این من به اشتباه گفته شده و ما یک تیم هستیم. توصیه ایشان به ما این بود که یک جمله کوتاه را برای همیشه از زندگیت حذف کن : حالا بعدا...  هر کاری لازمه انجام بدی همین الان انجام بده یا به عبارتی قورباغه ای که باید قورت بدی را همان اول صبح بخور!

توانگر برتر دیگر، جناب آقای دکتر ارجمندی بودند، تیمسار (سرتیپ دوم)، دندانپزشک حاذق و هنرمند خطاط که فیلم زیبایی از ایشان تهیه شده بود. دکتر ارجمندی خاطرات جالبی از آنچه برایشان گذشته بود تعریف کردند. نکاتی که ایشان مطرح می کردند همه سرشار از امید و بسیار انرژی بخش بود.

 


نوشته شده در یکشنبه 89/1/29ساعت 11:37 صبح توسط مریم نامور نظرات ( ) | |

از همه شاگردان دکتر شیری در دانشگاه / کلاسهای آموزشی در تهران و شهرستانها و خوانندگان نشریات و سایت ایشان دعوت میشود تا در جشن صمیمانه دوسالانه "خانه توانگری" شرکت نمایند:

جشن "خانه توانگری"

 


نوشته شده در شنبه 89/1/21ساعت 8:7 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

نام  دوره : نبوغ زندگی ( مقدماتی و پیشرفته )
مقدماتی : دوره MBTI یا شخصیت شناسی میرز بریجز Myers-Briggs Type Indicator : در این کارگاه آموزشی دو روزه مشهورترین تست دنیا در زمینه شناخت تیپ شخصیتی از شما گرفته میشود و شما  متوجه خواهید شد که 16 تیپ شخصیتی در دنیا وجود دارد که در 4 مشرب دسته بندی میشوند . سپس با 4 کارکرد شخصیتی درون خود ( اصلی/کمکی/ سوم/ مغلوب ) آشنا میشوید. وقتی تیپ خود را شناختید  متوجه بسیاری از تفاوتها و شباهتهای خود با 15 تیپ دیگر میشوید و لذا وارد روابطی میشوید که با مشرب شما سازگارتر باشد و کارهایی را بر میگزینید که  با تیپ شما بهره وری های اساسی ایجاد کند .اگر الان در کاری مشغول هستید ، به سرعت دست به کار میشوید تا تغییرات جدیدی در همین محل ایجاد کنید و همکارانتان را متحیر خواهید کرد
 بیش از 3.5 میلیون نفر  در 5 سال گذشته در بزرگترین مراکز کاری ، مراکز مشاوره شغلی و مراکز بهبود روابط عاطفی  در سراسر دنیا به ویژه به ویژه ایالات متحده، تست  MBTI را گرفته اند. در ایران نیز مدتیست که  بخش منابع انسانی شرکتهای غول پیکر از شما این تست را میگیرند .اگر قصد مهاجرت به خارج ایران را دارید ، تست و تفسیر آن را وقتی در رزومه خود دارید ، احترام کارفرمایان را بر خواهید انگیخت.
 ایا میدانستید نام 4 دانشمند در  طراحی این تست میدرخشد؟ پروفسور یونگ/ خانم بریجز/ خانم مایر/ دکتر کیرسی 
تاریخ کارگاه : جمعه  27 فروردین و  جمعه 3 اردیبهشت 89 ساعت 10:30 الی 13:30
ریز برنامه   MBTI WORKSHOP  چیست ؟
از شما در ابتدای دوره تست اصلی موسسه بین المللی  Myers-Briggs -که توسط اساتید معتبر روانسنجی ایران ، استاندارد ملی  شده-  گرفته میشود و نتیجه دقیق آن به شکل مدرک رسمی از خانه توانگری در انتهای دوره تقدیمتان میگردد.
در انتهای روز اول به شما قویترین کتاب تفسیر تست تقدیم میگردد( FREE) تا در طول هفته تیپ خودتان و سپس  همسرتان یا مدیر یا همکارتان را آنالیز کنید. شاگردان دوره های قبل ما این هفته را از شگفت انگیزترین تجربه های خود قلمداد کرده اند
در روز دوم سراغ تعیین مشرب شما میرویم  ( 16 تیپ داریم در 4 مشرب). آنگاه نقطه ضعفهای مشرب خود را تصحیح میکنید . همچنین در همین روز ریزه کاریهایی از 4 کارکرد درونی تیپ شما تدریس خواهد شد 
ما خیالمان راحت است که وسیله ای در اختیارتان گذاشته ایم که در یافتن شغلی توانگرانه با درآمدی خوب و مدیریتی جدید در  روابط فردی شما  کمک بزرگی خواهد کرد

نوشته شده در شنبه 89/1/14ساعت 4:26 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

**فرارسیدن فصل بهار و نوروز باستانی مبارک ** 


نوشته شده در یکشنبه 89/1/1ساعت 5:29 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

<      1   2      
Design By : Pichak