سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























کانون مطالعاتی خانه توانگری

چهارمین جلسه برنامه ایمان و توانگری ، روز شنبه 30/6/87 در خانه شهریاران جوان برگزار گردید. خلاصه ای کوتاه از این جلسه تقدیم میگردد.

برنامه  اول : تدریس حجه الاسلام دکتر ادبی

فرق آسایش و آرامش :

آرامش از درون انسان می جوشد و زمانی به وجود می آید که ایمانی از جنس آسمانی در دل پدید آمده باشد.هرچه تعلقات ما در زندگی کمتر باشد آرامش بیشتری خواهیم داشت ، اما آسایش ابزارگراست و در سیطره ی کمیت قرار دارد.

در دید اهل معنا کسانی که اهل آرامشند از آدمیت بهره بیشتری برده اند.

 وحی پس از پیامبر:

پیامبر فرمودند: من وحی را با خود میبرم اما بخشی از آن در بین شما باقی میماند.(وحی که در میان مردم است مبشره نامیده میشود.)

مبشره : بادی است که بوی باران را قبل از نزول آن می آورد و منظور همان الهامات درونی انسان است.

 امام علی (ع) فرمودند: چشمانتان را به کم خوابی عادت دهید و کمتر بخورید . از بدن بکاهید و به روح بپردازید و در این مسیر بخل نورزید.

باید توجه داشت دراین حدیث منظور ریاضت کشیدن نیست بلکه رسیدن به بی تعلقی ست . سیک ها که بعد از اسلام به وجود آمدند و پیامبرشان هم وحیانی نیست بسیار بی تعلق زندگی میکنند .از وسایل مدرن استفاده میکنند اما تعلق قلبی به آنها ندارند در حقیقت ما باید بر کمیت زندگی سوار باشیم نه کمیت، بر زندگی ما . اسلام هر گونه ریاضت کشیدن را نفی میکند.

 او که نو دید او خریدار تو نیست                صید حق است اوگرفتار تو نیست 

برنامه دوم – بحث سایه ها و نقابها – مدرس : دکتر شیری

سایه چیست؟

سایه همان بخش از وجود ماست که نمیخواهیم باشیم ما جنبه های بد خود را پنهان میکنیم تاخوب شویم و دوستمان بدارند.

هرکس در شخصیت خود سایه هایی دارد. برای تعامل اجتماعی باید خود حیوانی را رام کرد و لذا تمام غرایز حیوانی ما سایه های ما میشوند.هیچ چیز بیرون از ما نیست که معادل درونی نداشته باشد . ما قادر به درک چیزی هستیم که گیرنده اش را داشته باشیم.

 برنامه سوم – ایمان و توانگری (مدرس: استاد سهیل رضایی )

درک انسان در هر مرحله ای از سفر زندگی نسبت به مراحل دیگر متفاوت است مفهوم یک جمله برای کسی که در مرحله جنگجویی به سر می برد با مفهوم همان جمله برای کسی که در مرحله یتیمی یا فرزانگی است فرق دارد.انسان معنوی کسی است که میتوانید با ایمانش شوخی کنید در مقابل این افراد لازم نیست نقاب بزنید زیرا همیشه گوش شنوا برای  شنیدن آراء مخالف دارند. همین نقاب نداشتن باعث میشود که در کنار آنها، شما بتوانید خود را شکوفا کنید.

برای تبدیل شدن به یک انسان آگاه ابتدا باید احساس ناآگاهی و ندانستن را تجربه  کنیم وبعد از آن باید پدیده ها را بشناسیم بسیاری از اوقات نیایشهای  ما مستجاب میشود اما چون پدیده را نمیشناسیم متوجه مستجاب شدن آن نیز نمیشویم. (ادعونی استجب لکم)

از نظر یک توانگر هرچه پیش آید او میتواند در مقابلش بایستد و پذیرایش باشد. حتی اگر آن پیشامد مرگ باشد بسیارند بیماری های جسمانی که توانسته اند روح را شفا دهند. زمانی که مرگ در یک قدمی ست عشق در نیم قدمی ماست و مرگ عنصر عمیقی در بروز عشق است با درک مرگ است که به درک زندگی نایل میشویم  اگر مرگ نبود دست ما در پی چیزی میگشت. درک مرگ بخشی از ایمان است.

مرگ به مفهوم از دست دادن است پس تا زمانی که مفهوم از دست دادن را نداشته باشیم به مفهوم به دست آوردن نمیرسیم . تا زمانی که بیکاری را تجربه نکنیم شوق شاغل بودن را درک نمیکنیم .

وقتی از خودمان هویت میسازیم در واقع سایه های خود را شکل میدهیم . کسی که در درون خودش کشتار میکند میتواند در بیرون هم کشتار کند.بزرگترین چیزی که برای ما سایه ساز است تعریف انسان از خود است.

دفاع بیش از اندازه ، از هویت شخصی باعث متوقف شدن رشد می شود .

ایمانی که در آن شک نباشد ایمان نیست ، یک تعصب کور است .اگر ایمان ما وسعت داشته باشد حتی در مقابل این جمله که : خدای تو یک اسباب بازی بیش نیست .نیز تامل میکنیم و آرام پاسخ میدهیم و به شک در ایمان احترام میگذاریم.(امامان ما در مقابل پرسش و پاسخ ها و بحث ها هیچگاه از کوره در نمیرفتند و واکنش تند از خودشان نشان نمیدادند.)

حوزه ایمان حوزه گوش دادن است نه قضاوت . ما باید گوش کنیم و تا زمانی که انتخاب نکرده ایم همچنان پیش رویم.

دردها برای روح انسان سازنده اند . مولانا درد فراق شمس را میکشد و آنقدر این درد را تحمل میکند تا بیدار میشود.

روزی حضرت مسیح دست بر سر کودکی 14 ساله نهاده بود تا او را شفا دهد. ناگهان پدر کودک گفت : یعنی تو میتوانی او را شفا دهی؟

مسیح فرمود: دیگر نمیتوانم . زیرا برای شفا دادن این کودک به ایمان تو و کودکت و خودم نیازدارم .

مرد گفت : من ایمان دارم . ومسیح کودک را شفا داد.

اگر ایمان به اندازه دانه خردلی باشد میتوان کوهها را با آن جابه جا کرد.


نوشته شده در یکشنبه 87/6/31ساعت 6:0 عصر توسط شیما نادری نظرات ( ) | |

ادامه مطالب آقای رسولی اینبار در رابطه با آرکتایپ پوزیدون؛

الف) اسطوره پوزیدون:

پوزیدون، فرمانروای دریاها است. او از اینکه زئوس، زمین را تحت کنترل خود در آورده بود، بسیار ناراضی بود. پوزیدون، بطور مکرر و همیشه در برابر زئوس شورش و طغیان می کرد و همیشه هم ناموفق بود.

پسران پوزیدون مونسترهای گیانت بودند، اما پدر و پسرانش با هم وفادار و صادق و رو راست بودند. بعد از اینکه اودیسه، پولی فیموس، پسر پوزیدون، را کور کرد، پوزیدون تا 20 سال به فکر انتقام جویی از او بود و احساس کینه و نفرت شدیدی نسبت به اودیسه داشت. رومیان، پوزیدون را با نام « نپتون » می شناسند.

 حیوان مورد علاقه پوزیدون: اسب

اسب، نماد هیجانهای مردانه است.

چمنزارها شبیه اقیانوسها هستند.  گاوبازها و گاوچرانها نمونه مردان پوزیدون هستند.   

 ب) نظام کنترل عاطفی مردان پوزیدون:

-  هیجانات تند و شدید

- کارهای غیر منطقی

هیجانات دستگاه لیمبیک بطور مستقیم با مسائل شناختی قشر مغز (Cortex) رابطه دارند.

ج) هدف زندگی مردان پوزیدون:

پوزیدون، زئوس، و هادس ، از جمله مردان «آلفا» محسوب می شوند:

- رهبری گروه شورشیان 

- تمایل به داشتن یک گروه از دوستان با وفا و صادق

- دارای یک خط مشی در زندگی که در آن این احساس درونی وجود دارد که باید در برابر نقشهای اجتماعی و رهبران قدرتمند جامعه زئوسی شورش نمود.

مردان پوزیدون، در مقایسه با سایر مردان، هیجانات عمیق تری را تجربه می کنند:

مردان پوزیدون اعماق روح خود را تجربه می کنند. مردان دیگر هیجانات خود را بطور سطحی نشان می دهند( حالتی مانند: پاشیده شدن امواج دریا به ساحل).

مردان پوزیدون می توانند هنرمندان یا شاعران بزرگی شوند. انرژی مردان پوزیدونی، مانند انرژی « مرد وحشی» ، تند و عصبانی است. تمایل زنان پوزیدونی، بیشتر در محدوده کار و شغل ، قدرت و عدالت است.

تمایل مردان پوزیدونی، بیشتر در محدوده احساس و تجربیات هیجانی است. مرد وحشی( تند و عصبانی) ، غریزی، نافرمان و غیر مطیع و تحت تسخیر ماهیت ( تحت تسخیر آنیما) ی خود می باشد. 

رابرت بلای (Robert Bly) در کتاب خودش تحت عنوان« Iron John » نشان می دهد که مردان امروزی تا چه حد تحت تأثیر «مرد وحشی» خودشان قرار می گیرند. رابرت بلای ، نشان داده که چگونه با استفاده از این قدرت ، مردان می توانند تبدیل به مردانی شجاع و عاشق شوند.    ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 87/6/31ساعت 5:4 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

 

حجه الاسلام برمایی

جناب آقای حجه الاسلام برمایی :

کارشناس تاریخ اسلام و نماینده ولی فقیه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

  

خانه شهریاران جوان - برنامه ایمان و توانگری

 

 جناب آقای دکتر ادبی

 جناب آقای دکتر ادبی:

محقق فلسفه دین در kingston انگلستان

پژوهشگر برتر کنفرانس بین المللی گفتگوی اسلام و مسیحیت در هندوستان(2006)

عضو کمیته فرهنگی فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب 


نوشته شده در شنبه 87/6/30ساعت 9:0 عصر توسط شیما نادری نظرات ( ) | |

جلسه سوم برنامه ایمان و توانگری در روز جمعه 29/6/1387 در خانه شهریاران جوان برگزار گردید.

برنامه اول : زندگی پیامبر 3-تاریخ بی خرافه (مدرس: حجة الاسلام برمایی)

 امروز آخرین مباحث مربوط به تاریخ بدون خرافه زندگی پیامبر (ص) توسط جناب آقای حجة الاسلام برمایی تدریس شد از طرف کانون مطالعاتی دانشگاه الزهرا از ایشان کمال تشکر را داریم .

خلاصه مطالب شب گذشته به ترتیب زیر است:

  • دعوت از خویشاوندان و قریش – نبوت و امامت توام
  • دعوت عمومی
  • دستور مهاجرت به حبشه (سال پنجم بعثت)
  • محاصره اقتصادی در شعب ابوطالب  و نقش کلیدی حضرت خدیجه و ابوطالب دراین زمان (سال هفتم هجرت)
  • سال عام الحزن ( دهم هجرت )
  • سال 12 و 13 بعثت

1- سال دوازدهم با 12 نفر از خزرج پیمان بستند.

2-     سال سیزدهم با 72 نفر از خزرج پیمان بستند.

3-     مدینه را پایگاه اسلام قرار دادند.

·        لیلة المبیت ( خوابیدن حضرت علی ( ع ) به جای پیامبر برای حفظ جان ایشان )

·        هجرت پیامبر اکرم به مدینه به همراه ابوبکر

·        وقایع سال  اول و دوم هجرت

1-     تدوین منشور مدینه

2-     قد اخوت

3-     تغییر قبله ( 142-144 سوره بقره )

4-     اسلام آوردن بزرگان یهود

  • جنگ بدر ( اولین جنگ پیامبر)

1-     113 نفر از سپاه پیامبر در مقابل 1000 نفر از لشکر کفار می جگند .

2-     تدابیر جنگی پیامبر راهبرد جنگ میشود.

·        جنگ احد( سال سوم هجرت)

·       تبلیغ جهانی اسلام (ایران ، حبشه ، مصر)

  • فتح مکه (‌سال هشتم )
  • روزهای پایانی حیات 

برنامه دوم : سخنرانی جناب آقای دکتر ادبی- درباره کتابهای مقدس و طریقه نوشته شدنشان

انجیل:

570 سال قبل از پیامبر اسلام (ص) حضرت مسیح متولد شد و تا هفتاد سال پس از مصلوب شدن حضرت عیسی مسیحیان هیچ کتابی نداشتند کتاب عهد جدید که چهار جلد اول آن اناجیل را تشکیل میدهد 24 جلد است

 حدود 200 سال پس از مصلوب شدن حضرت عیسی کامل شد.

تورات:

کتاب عهد عتیق هم که پنج جلد اول آن را تورات میخوانند 39 جلد است . با این تفاسیر قرآن تنها کتابی است که ابتدای تا انتهای آن با نظارت دقیق پیامبرش نوشته شده .

تمدن مصر باستان تمدن زندگی پس از مرگ بوده تمدن یونان عقلانی بوده و تمدن اسلام متن است.

در زمان جاهلیت شعرو شاعری در عربستان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود . از خانه کعبه نیز هفت شعر آویزان بود که به آنها معلقات سبع میگفتند و بر سخنوری خود مخصوصا در این هفت شعر بسیار ادعا میکردند.

.پیامبر تنها کسی است که در روشنای تاریخ ایستاده است.و ما به وضوح خشم ، زندگی ، مهربانی ،جنگ ..و...رادر زندگی ایشان میبینیم .

برنامه سوم : ایمان و توانگری (مدرس دکتر شیری)

  • برچسب خوردن : میتواند خوب یا بد باشد اما روح انسان را له میکند.

وفتی را دوست داشته باشیم میتوانیم خدای خود را دوست بداریم .

 

  • کمال طلبی : خیلی جاها باید قید کمال طلبی را زد. والدین اولین کسانی هستند که شما را طرد میکنند .
  • احساس تقصیر ناسالم :  تجربه اندوزی با احساس گناه فرق دارد و هیچ تقصیری به خودی خود موجب هیچ ترمیمی نمی شود
  • قوانین توانگری:

تشعشع و جذب : انرژی های هم ارز همدیگررا پیدا میکنند

قانون خلا : در چهار لایه می تواند خود را سبک کنید تا هستی به شما اتفاقات جدید بدهد.

1-     خلا در اشیا

2-     خلا در افراد

3-     خلا در افکار

4-     خلا در احساسات

برنامه چهارم:مراسم احیاء و به سر گرفتن قرآن

 

برنامه امروز شنبه 30 شهریور :

 

از نبی اکرم تا حضرت علی (ع) / دکتر ادبی

 

ایمان و توانگری 4 / استاد سهیل رضایی

 

محل برگزاری : خ استاد نجات اللهی (جنوبی ) ، نرسیده به خ کریم خان ، جنب خ ورشو ، خانه

 

شهریاران جوان


نوشته شده در شنبه 87/6/30ساعت 9:0 عصر توسط شیما نادری نظرات ( ) | |

ادامه مطلب آقای رسولی در رابطه با زنان هرا تایپ؛

 

زنان هرا(Hera) :

 

الف) اسطوره هرا:

هرا همسر زئوس بود. او نسبت به معشوقه های زئوس و فرزندان آنها بسیار حسود و بیرحم و بدبین بود.

رومیان، هرا را با نام « Juno» می شناسند.

 

ب) نظام کنترل عاطفی زنان هرا :

انرژی زنان هرا بیشتر در زمینه سنتها، آداب و رسوم، تشریفات، تعارفات و آداب ظاهری صرف می شود.

 

ج) هدف زندگی زنان هرا:

هدف زندگی زنان هرا بیشتر در قالب رسم و رسوم فرهنگی نشان داده می شود ( زنان هرا اهداف خود را مستقیماً نشان نمی دهند). او با استفاده آگاهانه از گذشته، برای ایجاد وحدت و یکپارچگی و انسجام گروه دستان خود تلاش می کند. او این احساس را در افراد و دوستان خود بوجود می آورد که آنها عضوی از گروه هستند ( با یادآوری به آنها که این گروه در گذشته شکل گرفته و در حال حاضر هم باید نسبت به این گروه وفادار باقی بمانند).

  

د) سایه زنان هرا:

-          زنان هرا اغلب با دکترها، حقوق دانان، و یا سایر مردان موفق و دارای قدرت یا مقام و موقعیت شغلی و اجتماعی، ازدواج می کنند، اما آنها واقعاً عاشق همسر خود نیستند؛ بلکه زنان هرا بیشتر عاشق وجود یک همسر موفق هستند.

-          زنان هرا عاشق کودکانی هستند که به گونه ای مناسب و شایسته رفتار می کنند، اما وقتی کودکانشان مطابق با افکار آنها رفتار نمی کنند، با فرزندان خود قطع رابطه نموده و یا آنها را رها می کنند.

-          زنان هرا انرژی خود را به گونه ای نامناسب صرف می کنند؛ نسبت به بعضی از کارها انرژی زیادی صرف می کنند، و نسبت به بعضی از امور توجهی نشان نمی دهند ( شبیه به کاریکاتور که بعضی از قسمتها خیلی بزرگ و بعضی بخشها خیلی کوچک ترسیم می شود).

-          در بعضی جنبه ها انرژی زیادی صرف می کند ( در زمینه هایی که او فکر می کند مناسب است).

-          در بعضی جنبه ها انرژی خیلی کمی صرف می کند ( در زمینه هایی که او فکر می کند نامناسب است).

 

 بعضی از زنان امروزی اصول شخصیتی زنان هرا را رد می کنند. آنها مادران خود را در دهه های 50 یا 60 به یاد می آورند که : وابسته بودند و خود را قربانی می کردند. اما پیش رفتن زنان هرا در سایه باعث می شود تا زن هرایی احساس تهی بودن، نقص داشتن نماید. چنین زنانی آگاهانه تشریفات هرایی را از راههایی که بتوانند افکارشان را نشان دهند، به داخل زندگی خود خواهند برد.

 ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 87/6/30ساعت 2:13 عصر توسط سمیرا موسوی نظرات ( ) | |

   1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Pichak